יום חמישי, 5 ביולי 2018

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים, יזמה לרגל הקיץ ולקראת החגים את JTICKET - כרטיס משולב ומוזל של האטרקציות והאתרים השווים בעיר העתיקה. מאת: שרית יוכפז

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
ירושלים מלפני 1500 שנה. אטרקציה חדשה של תיירות הרובע במסגרת הכרטיס המשולב j ticket 
החדש.תיירות הרובע היהודי
קיץ ברובע היהודי עם JTicket כרטיס מלא חידושים
*  חוויה רב חושית דרך משקפי מציאות מדומה * בית פלוגות הכותל  החדש * משחקי מציאות מדומה * מנורת הזהב ברחבת החורבה * פרוייקט הפסיפסים בקרדו *


החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים, יזמה לרגל הקיץ ולקראת החגים את JTICKET - כרטיס משולב ומוזל של האטרקציות והאתרים השווים בעיר העתיקה. מדור במיזם שמטרתו להקל על התייר והמשפחות המטיילות בבחירת האתרים והפעילויות ולהפחית בעלויות. את הכרטיסים ניתן לרכוש באתרי התיירות ברובע. הכרטיס ניתן למימוש במשך חודש, כאשר מימוש כל כניסה לאתר או כל פעילות אחרת הינה חד פעמית.

ניתן לבחור חמש אטרקציות/פעילויות/אתרים מהרשימה המוצעת: הבית השרוף, בית הכנסת החורבה, ארבעת בתי הכנסת הספרדיים, מרכז מורשת הקראים, המגדל הישראלי ( חווית התנ"ך), טיילת החומות ( צפוני או דרומי ), הרובע הרודיאני, הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, רכבת הכותל (צד אחד), חצר הישוב הישן, לחיות את התנ"ך, גיבורים בדרך אליך ( חוויית התנ"ך בקרדו), ארבעת בתי הכנסת הספרדים, קפה ומאפה, בית פלוגות הכותל, מרכז אריאל, מרכז מנחם בגין
מחירון :
כרטיס בודד עם חמישה אתרים לבחירה – 75 ₪
כרטיס משפחתי לזוג עם שני ילדים עם חמישה אתרים לבחירה  -  155 
כרטיס משפחתי מורחב לזוג עם שלשה ילדים ומעלה עם חמישה אתרים לבחירה – 225 ₪
להלן פרטים על כמה מהאתרים הנבחרים:
גיבורים בדרך אליך - חוויה רב חושית דרך משקפי מציאות מדומה
מיזם טכנולוגי חדש וחווייתי ברובע היהודי מביא את התנ"ך אל עבר שנת 2018, עם טכנולוגיה שמאפשרת למבקרים לחוות את סיפורי התנ"ך - להיות בתוך הבור עם יוסף ולהילחם בגוליית יחד עם דוד. חוויה ייחודית המשלבת
פעילות אתגר משפחתית יחד עם מפגש מרתק עם גיבורי התנ"ך דרך טכנולוגיה חדשנית. באמצעות מציאות מדומה אקטיבית (vive-vr ) פוגש המשתתף גיבורים מהתנ"ך. הסיפורים התנ"כיים קמים לתחיה ומאתגרים את המשתתפים בחוויה רב חושית, מאתגרת ומהנה. מי שלא מרכיב את המשקפיים יוכל לראות על מסך גדול את מה שהמשתתף רואה דרך המשקפיים. במתחם יפעלו מגוון משחקי מציאות מדומה, מונופול טאבלט אינטרקטיבי, משחק טריוויה ואפילו משחקי תנך לקטנטנים.

פרויקט הפסיפסים ברחבת הקרדו -פתוח לקהל הרחב, הכניסה חופשית
לאחר שנה וחצי של עבודות אינטנסיביות, הסתיים פרויקט 'ירושלים של פסיפסים', המשחזר ומדמה את החנויות והשווקים שהיו בתקופה הביזנטית ברחבת הקרדו. האמן דודו הראל צייר תשע ציורי פסיפס של חנות בדים, חנות
כלי זכוכית, חנות כלי חרס, חנות כלי מתכת, חנות כלי נגינה, חנות תכשיטים, חנות תבלינים, חנות פירות וירקות, חנות ממכר בעלי חיים, האופייניים לתקופה, שעוצבו בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים. הקרדו הסגור יפה מתמיד.

בית הכנסת ורחבת החורבה 
סיור עוצר נשימה בין כתלי בית כנסת החורבה המשופץ שמחביא מאחוריו היסטוריה שלמה, עם תצפית מרהיבה של 360 מעלות על כל ירושלים ממרומי כיפת בית הכנסת, וביקור בקומת הארכיאולוגיה של בית הכנסת. בנוסף יוכלו המבקרים להתרשם מהיציאה התת קרקעית החדשה אל רחבת הקרדו, דרך הקשת הביזנטית שנחשפת לקהל הרחב בימים אלה. בנוסף לבית הכנסת, ייהנו המבקרים ברחבת הרובע היהודי ממנורת הזהב הענקית שהועברה מהרחבה שמעל הכותל המערבי לרחבת החורבה בעקבות העבודות על מעלית הכותל. למבקרים בבית כנסת החורבה מוצעים 'מסבירונים' –חינמיים בשפות עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית וספרדית, וגם נוסח לילדים.

הבית השרוף:
הבית השרוף ביתם של משפחת קתרוס שהיתה אחת מ – 24 משפחות כהונה , בתקופת בית שני. במקום מיצג אור קולי מרהיב שמחזיר את המבקרים אחורה בזמן, יעביר למבקרים סיור בבית הכוהנים המפואר שמתחת לפני השטח, ויכניס אותם לתוך חיי המשפחה ולימים האחרונים שלפני נפילת בית המקדש השני.


הרובע ההרודיאני
סיור מרגש בין בתי הפאר של אצולת ירושלים, בעיר העליונה של ימי הבית השני. בין כתלי הרובע יחשפו המבקרים לממצא מרתק ומיוחד במינו, ציור של מנורת הקודש שנמצא מצויר על אחד מקירות הרובע. כל שעה עגולה בין השעות 10:00-16:00 תועבר הדרכה על ידי מדריך של החברה לשיקום ופיתוח הרובע

מוזיאון חצר היישוב הישן
המבקרים במוזיאון ייחשפו בצורה נדירה וייחודית להווי החיים וסיפורם האישי של אנשי הישוב הישן במוזיאון שנמצא בבית עתיק בן 500 שנים. החפצים והרכוש המוצגים במוזיאון יספרו למבקרים את סיפורי הנישואין ולידה, השמחות והעצב, ההתמודדות היום-יומית עם קשיי החיים, ההסתפקות במועט והאמונה באלוהים.
בית פלוגות הכותל
80 שנה אחרי שנסגר על ידי הבריטים, בחול המועד פסח ייפתח לקהל הרחב בית פלוגת הכותל, מוזיאון חדש בלב הרובע היהודי, אשר מביא לראשונה את סיפורה של פלוגת הכותל, סיפור שכמעט ונשכח מהיסטוריית הישוב היהודי בארץ ישראל. בית פלוגת הכותל מביא את סיפורם של צעירים חברי תנועת בית"ר שהגנו על העיר העתיקה כתגובת נגד להגבלות שהטיל השלטון הבריטי על קיום יהודי בכותל. המוזיאון ממוקם בתוך הבית המקורי ששימש אותם למגורים. מיצג אור קולי, שאורכו כ-35 דקות, מביא את הסיפור באופן חווייתי תוך הבלטת מעשי הגבורה, הבחירה בחיים תחת סכנה מתמשכת, המאסרים, הברחת השופרות והעימותים היום יומיים עם האוכלוסייה הערבית והשלטון הבריטי.

הגן הארכיאולוגי- מרכז דוידסון:
צמוד לכותל המערבי שוכן לו הגן הארכיאולוגי-מרכז דוידסון האוצר בתוכו ממצאים מתקופת בית המקדש הראשון והשני: חומת העיר, המדרגות העולות לבית המקדש, הרחוב המקורי, חנויות, מקוואות ועוד. המבקרים במקום יוכלו ליהנות מסרטון על עולי הרגל והדרכות מידי שעה עגולה על ידי מדריך של החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי.

לחיות את התנ"ך Live The Bible -
אטרקציה חדשה וצבעונית ברובע היהודי המהווה מזכרת מיוחדת ובלתי נשכחת: נכנסים אל תוך העולם הקסום של תקופת התנ"ך והופכים לחלק מרכזי בסיפור באמצעות אביזרים, תלבושות, רקעים וטכנולוגיה מתקדמת. בוחרים רקע לצילום ולצלילי מוזיקה ותאורה מיוחדים, מקליקים והקסם מתחיל.
רכבת הכותל
אטרקציה מרהיבה המהווה פתרון חוויתי למבקשים להגיע אל רחבת הכותל המערבי ונתקלים בבעיות נגישות שונות. מומלץ לעלות עם הרכבת מהכותל המערבי לשער יפו.
ארבעת בתי הכנסת הספרדים
מתחם ייחודי המורכב מארבעה בתי כנסת של העדה הספרדית בהם התקבצו תושבי הרובע ומגיניו בימים האחרונים לפני גירוש היהודים מהעיר העתיקה, המספר סיפורים ואגדות שנשזרו סביב בתי הכנסת.התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
מרכז למורשת בני המקרא- העדה הקראית
מרכז המורשת בנוי בשלושה מפלסים שמסביב לבית הכנסת הפעיל העתיק בעולם, הסיור מתחיל בצפייה בסרט קצר על הקהילה הקראית. במקום פועל מוזיאון קטן ומעניין על תולדות העדה הקראי.
מרכז מורשת מנחם בגין
שמו של מנחם בגין חקוק בתולדות העם היהודי כמפקד האצ"ל, כמנהיג האופוזיציה בכנסת וכראש ממשלת ישראל. המרכז מנציח לדורות את מורשתו של מנחם בגין כלוחם אמיץ, גאה וחסר מורא אשר פעל למען חירותו, עתידו וביטחונו של העם היהודי בארצו.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם שר השיכון: יואב גלאנט בהשקת מפת ירושלים העתיקה.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
עם  הרצל בן ארי מנהל הרובע היהודי.

מרכז אריאל (יד בן צבי) לתקופת בית ראשון
חוזרים אחורה בזמן- לתקופה שלפני 3,000 שנה – בה יפגשו המבקרים עם סופרים, נביאים, מלכים וגם עם האנשים הפשוטים שעשו את ההיסטוריה, כדי לשלוח מכתבים ולחתום בטבעת המלך וכדי להכיר את הכתב העברי הקדום מימי בית המקדש הראשון!
מרתף השואה
מוזיאון השואה הראשון שהוקם בישראל. הימים בהם ניצולי שואה ששרדו את ימי מלחמת העצמאות מבקשים להנציח את יקיריהם. כך נבחר לו המקום גם בגלל שהיה סמוך אל חומות העיר העתיקה שהיוו מחסום ועליו חיילים ירדנים בדרך אל המקומות הקדושים לעם היהודית.

המגדל הישראלי
במרתף בניין בלב הרובע שמורים שרידיה של מערכת ביצורים קדומה. המערכת המרשימה "הכלואה" בתוך המרתף הקטן היא אחת מהעדויות המרשימות לגודלה וחסינותה של ירושלים בימי הבית הראשון. ניתן להזמין פעילות חינוכית למשפחות ולתלמידים.
החומה הרחבה
אחד המיזמים של המלך חזקיהו לביצור העיר ירושלים - היה בניית חומה אדירה סביב ירושלים. לאחר מלחמת ששת הימים נחשף קטע מהחומה ברובע היהודי. כך גם נפתרה אחת התעלומות שהיו ללא מענה עד לאותם ימים לגבי גודלה של ירושלים בתקופת הבית הראשון.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
להזמנת כרטיסים מראש: 4987* או דרך אתר האינטרנט  rova@jqc.org.il
 מומלץ בחום .

מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות