יום ראשון, 27 במרץ 2022

חוה"מ פסח לכל המשפחה בפארק נאות קדומים מאת: שרית יוכפז



                                              

"סודות הזמן האבוד"- מאת: שרית יוכפז

מסע ייחודי לימים בהם הטבע היה השעון, והשמש, הירח ובעלי החיים הכתיבו את חיי היום יום.

מסלולי הליכה בטבע * הכנת שעון שמש אישי * בנייה בלבני בוץ * הצגה לכל המשפחה * מופע מוסיקלי אינטראקטיבי * מתקנים חקלאיים קדומים * סיור מרתק ברכבת הפארק * כתבי חידה ושלל הפתעות נוספות


מימין: טל מרום יח"צ ושרית יוכפז עיתונאית 

ראשון - שלישי, ט"ז- י"ח בניסן, 17-19.4.22




במהלך חוה"מ פסח מזמין פארק נאות קדומים את הקהל הרחב למגוון פעילויות המתאימות לכל המשפחה.

בפארק המצוי בשיא יופיויוכלו המבקרים להנות מפעילות קצת אחרת, להתנתק לכמה שעות מהמרדף היומי אחר הזמן ולגלות, איך בתקופה בה לא היו טלפונים ניידים, שעונים ויומנים; השמש והירח, פירות האילן ובעלי החיים הם אלו שהכתיבו את לוח הזמנים, את השעות, הימים, החודשים והשנים.

 

ברוח חג הפסח מוזמנים המבקרים לעשות את כל מה שעשו האנשים בימים ההם: לצאת אל השדות הפורחים בשלל פרחים אביביים, לשמוע בגורן מדוע פסח תמיד באביב ואיך האביב הוא שלב בהבשלת החיטה ולאורך המסלולים גם לפתור כתבי חידה בכתב חרטומים.

 

לרשות המבקרים יעמדו 2 מסלולים המותאמים לכל המשפחה: מסלול ארוך (2.5 ק"מ) ומסלול קצר (1.5 ק"מ) המיועד גם לעגלות. לאורך המסלולים יוכלו המבקרים להנות מנקודות הדרכה, תצפיות נוף ומתקנים חקלאיים קדומים.

 

במסלול הארוך מוזמנים לבקר בגלגל פסיפס העיתים -  לוח שנה עגול וגדול שבעזרתו ניתן להבין מהם ההבדלים בין שנת ירח לשנת שמש ואיך חודש אחד עושה את כל ההבדל;  לעצור במעלות אחז - מתקן מדידת זמן עתיק הבנוי מגרמי מדרגות ומשוחזר על פי דגם שעון מצרי ולהנות מסיפור על מלך שעבורו הלך הזמן לאחור.

 

המסלול הקצר כולל מגוון תחנות המסמלות את בוא האביב כמו התנסות בדליית מים מבור מים קדום, בתחנת שעון השמש - איך קובעים פגישה ומודדים זמן ללא שעון ומפגש בדיר עם טלאים וגדיים צעירים ומתוקים.

 

בנוסף, יתקיימו ברחבי הפארק מגוון פעילויות כיפיות כמו: סיור מרתק בתיורית - רכבת הפארק בין המתקנים החקלאיים הקדומים ונופי פריחת האביב (בתוספת תשלום), בנייה בלבני בוץ, הכנת שעון שמש אישי במתחם יצירה מהטבע, מופע מוסיקלי "מסע עולמי בעקבות הצלילים" מופע אינטראקטיבי לכל המשפחה (בכל שעה עגולה בין 11:30-16:30), הצגה מקורית "הזמן נשתנה" המספרת על כפר עברי קדום בו הזמן לא מתוזמן (כל שעה עגולה בין 11:30-16:30), בפינת הסלפי – מוזמנים הילדים להתחפש לרועי צאן עם תלבושות ברוח התקופה ולהצטלם בנופים תנ"כיים וגם עם מגוון דמויות קאט אאוט היישר מההגדה. 

 

פארק נאות קדומים

חוויה תנ"כית בפנינת טבע קסומה הממוקמת על הדרך שבין תל אביב לירושלים (ע"י מודיעין). רק 20 דק נסיעה מהעיר הסואנת מוזמנים המבקרים למסע קדום אל ארץ התנ"ך. על פני 2500 דונם באזור יער בן שמן, נשתלו צמחי ארץ ישראל העתיקה, נחפרו ושוחזרו מתקנים חקלאיים קדומים – כרמי הגן והזית, בריכות המים, בעלי החיים והנופים המרהיבים הופכים את הביקור בנאות קדומים לחווייה קסומה לכל המשפחה בכל טווח הגילאים. במקום חניה חינם בשפע, מתחמים לפיקניק עצמאי, פינות מוצלות ומסלולים נגישים.


כרטיס משפחתי ל6 נפשות ויותר - 45 ₪ לאדם.

מקום קסום   המלצה מכל הלב...

קרדיט תמונות - אלדד מאסטרו
מאת שרית יוכפז

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות