יום שישי, 31 במאי 2013

תערוכה חדשה בגלריית חוף הריביירה בבת- ים הכנסות לילדי אלו"ט. מאת: שרית יוכפז

"אפרודיטה מחפשת שמלה"
תערוכה חדשה בגלריית חוף הריביירה, בת-ים

טובי המעצבים בארץ יוצרים לוק אמנותי לדמויות
בגודל אנושי בהשראת מיתולוגיות הים השונות

ההכנסות מהתערוכה למען ילדי אלו"ט

"אפרודיטה מחפשת שמלה" – זהו שמה מעורר הסקרנות, של תערוכה שתיפתח בגלריית חוף הריביירה בבת-ים, בהשתתפות 24 מטובי המעצבים בארץ. אלת היופי והאהבה שנוצרה מקצף הגלים היא במקרה זה רק סמל למגוון רחב של השראות ופנטזיה, הקשורים במיתולוגיות הים השונות, ואשר באים לידי ביטוי ביצירותיהם של המעצבים בתערוכה.

התערוכה, שאוצרת טלי חולדאי, נותנת פלטפורמה לתרגום אופנתי ומודרני לסיפורי המיתולוגיה: כל מעצב ייצר על גבי דמות בגודל אנושי (בובת חלון ראוה) פרשנות חדשה לבגד, בהשראת הסיפורים והמיתוסים הרבים הקשורים בים בתרבויות רבות, כולל ביהדות. מתוך עולמם הפנימי של היוצרים נרקמת מלתחה מודרנית וחדשה, המבטאת יופי אסתטיקה ונשיות, לצד נופך משעשע שמקבלים דמויות ויצורי כלאיים עתיקים בפרשנות עכשווית.

המעצבים בתערוכה באים משדות שונים בעולם העיצוב והאמנות. ביניהם שמות ותיקים ומפורסמים כמו: יובל כספין, טובהל'ה, טלי אימבר ולנה רבנקו , וגם צעירים ומבטיחים, ואפילו טריים לגמרי כמו: לי גרבנאו, יואב מאיר, לי שיין, יואב לביא ודור טננבאום, ..המעצבת הסינגפורית ג'ין לי שחיה כבר שנתיים בישראל, ואיתם גם – עדי שוורץ אמן אוטיסט, שקיבל על עצמו את משימת העיצוב אליה יביא את עולמו הפנימי השונה כל כך. עדי הוא אמן טוטאלי, העוסק בטיפוגרפיה וגרפיטי בדייקנות ובדבקות שרק אוטיסט יכול. דרך האותיות והטקסטים המסתוריים שהוא כותב באסתטיקה יפה להפליא, הוא מוצא דרך לבטא את רגשותיו ולתקשר עם הסביבה.   עבור חלק מהמעצבים, התערוכה מהווה התנסות ראשונה במשהו אחר ושונה, לדוגמא: לנה רבנקו - שעוסקת כבר שנים אך ורק במיניאטורות ולראשונה עובדת על יצירה בגודל אנושי, יואב מאיר – שרגיל להעביר את המסר של הקהילה הגאה דרך עצמו כאישיות, ולראשונה מעביר מסר חברתי דרך הבובה עצמה, המעצבים יואב לביא ודור טננבאום שרגילים לעבוד בדו-מימד בלבד וקבלו בובת תלת-מימד, ועוד.


פתיחה חגיגית של התערוכה ביום ג' 11.6.13 בשעה 20:00 במעמד ראש העיר בת-ים שלומי לחיאני. העירייה, בשיתוף עם האמנים, החליטו לתרום את הכנסות התערוכה למען ילדי אלו"ט  -אגודה לאומית לילדים אוטיסטים, ומזמינים את הקהל הרחב להגיע.

במיתולוגיות השונות הים, כחלק מהיקום, היווה מצע לסיפורים מרתקים ודמויות צבעוניות  אשר יצרו מיתוסים ואידאות חדשות. דמויות אלו, כגון  קופידון אל הים (מיתולוגיה יוונית), אביסו (EBISU) אלת הדייגים (מיתולוגיה יפנית), אגיר ((Aegir אל הים והסערות (מיתולוגיה נורדית) ואפרודיטה אלת היופי הן רק חלק קטן מהפנתאון הרחב של אלים הקשורים בסיפורי הים.
אפרודיטה, שנוצרה מקצף הגלים, הינה מטאפורה עכשווית לחיבור שבין אומנות לאופנה, בין מציאות לדמיון ובין זמני לקבוע. התערוכה מציגה אוסף של מלבושים שאינו פונקציונאלי ואינו ניתן ללבישה, אך מציג שפה חזותית אופנתית לתרבות המשתמשת בחיים ובמוות, יופי וכיעור, שנאה ואהבה – כהסבר לקיום.

אירוע פתיחה: יום שלישי, 11.6.13 בשעה 20:00, גלריית חוף הריביירה, בת ים.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בין 11.6 עד 6.7  בימים:
חמישי 16:00 – 21:00
שישי   10:00 – 14:00
שבת   10:00 – 19:00
אוצרת: טלי חולדאי, אוצרת משנה: מיכל לזרוביץ'.

הכניסה חופשית 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות