יום שלישי, 11 ביוני 2013

מומלץ לבקר באתר הארכיון הציוני בירושלים. מאת:שרית יוכפז


לראשונה בישראל, הארכיון הציוני של ההסתדרות הציונית, משיק אתר המתעד באופן המקיף ביותר מאגר מידע עצום ובו כ- 12 מיליון פריטים סרוקים חלקם נדירים מהמאה ה- 19 ועד ימינו.
אתר הארכיון הציוני,
מאפשר לציבור הרחב, גישה למיליוני מסמכים שטרם נחשפו להזמין בקלות ובאופן ידידותי מסמכים שונים,
ולקבל העתק מצולם במחיר סימלי.

מעל 90 שנה של איסוף חומרים, מיון, וקטלוג ולאחרונה סריקה, הובילו להקמת אתר חדשני שיאפשר בקרוב לעיין בלמעלה מ- 12 מיליון מסמכים נדירים וחשובים להיסטוריה היהודית.  מכתבים נדירים שטרם נחשפו, כרזות ייחודיות, תמונות נדירות מהווי מדינת ישראל מראשית תקומתה, עיתונים וכתבי עת החל מהמאה ה- 19,
מפות של ישובים שהוקמו בארץ, כל אלה ועוד נחשפים לראשונה לציבור. הארכיון הציוני של ההסתדרות הציונית משיק אתר האינטרנט החדש בעלות של למעלה מחצי מיליון ש"ח.
הפרויקט המיוחד והחשוב מאפשר לראשונה גישה לחומרים נדירים המתעדים את צמיחתה של התנועה הציונית ברחבי תבל מראשיתה, בשנות ה- 80 של המאה ה-19 ועד ימינו.
החומרים באתר כוללים מידע על התפתחותו של הבית הלאומי בארץ ישראל והיבטים שונים של תולדות העם היהודי לפני השואה, במהלכה ועד לשנות ה-60.
להבדיל מאתרים דומים, באמצעות האתר של הארכיון הציוני, ניתן יהיה לקבל העתק מצולם של מסמכים אישיים שונים כגון: תעודות לידה, פנקסי עולים, מסמכים של חניכי תנועת נוער ועוד.
כל זאת בתשלום סמלי ובתאום מראש.
העלאת החומרים הרבים לאתר הארכיון הציוני התאפשרה הודות לפרויקט מתמשך של סריקת חומרים בהם: יומנים, מסמכים, מפות בעלות של מעל 5 מליון ₪ (עד עתה).
במסגרת זו יש לציין שיתוף פעולה מוצלח, עם אוניברסיטת הווארד שבארה"ב במסגרתו נסרקו כמיליון תצלומים. לדברי ראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל:
אתר הארכיון הציוני, הוא פרויקט דגל בעל חשיבות היסטורית רבה למדינת ישראל.
שנים רבות של איסוף חומרים על ידי אנשי הארכיון הציוני מאפשרים לציבור לראשונה, גישה למיליוני מסמכים ייחודיים החל ממכתבים אישיים, תעודות עליה מקוריות, כרוזים, תמונות ועוד מיליוני חומרים נדירים.
באמצעות אתר האינטרנט של הארכיון הציוני ניתן לפנות לאיתור מידע על: אנשים שעלו לארץ או הגישו בקשה לעלייה בשנים 1974-1919 ,באמצעות המדור לחקר המשפחה. 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות