יום ראשון, 17 במאי 2015

המלצה חמה: ביקור בגן הלאומי גן השלושה (הסחנה) גן עדן ישראלי.מאת: שרית יוכפז


המלצה לטיול ובילוי עם המשפחה 







הגן הלאומי גן השלושה, המוכר גם בשם "הסחנה", נחשב לאחד מאתרי הקיט והנופש היפים והמתוירים ביותר במדינת ישראל. יופיו של הגן קיבל הכרה בינלאומית, כאשר ה"טיים מגזין" הכתיר אותו לאחד מ – 20 הגנים היפים בעולם!
הגן הלאומי נמצא ב"עמק המעיינות" (בעמק זה מצויים כ – 40 מעיינות, והמעיין שבגן השלושה נחשב לגדול שבהם), או בשמו הקודם – עמק בית שאן, על כביש 669, בין הקיבוצים בית אלפא וניר דוד, ליד העיר בית שאן ולמרגלות הר הגלבוע, הידוע מהסיפור התנכ"י של מלחמת שאול ובניו בפלישתים, ומותם בקרב.

הגן הלאומי בנוי סביב מעיין טבעי שממנו זורם נחל המחולק ע"י גשרים ומפלים לשלוש בריכות: שתיים עמוקות (2 – 4 מ') ואחת רדודה (1 – 1.50 מ'). בנוסף, יש גם בריכות לפעוטות.
מי הנחל הצלולים ידועים בצבע הטורקיז, והם בטמפרטורה קבועה של 28 מעלות כל השנה, דבר שמאפשר שחייה בכל עונה, גם בחורף. בימים קרים רואים את ענני האדים העולים מהמים ויוצרים מחזה מיוחד ויפה מאין כמוהו.
סביב הבריכות יש משטחי דשא גדולים, עצי פרי, צמחיית א"י וכן שולחנות ופינות לפיקניק. בגן יש גם שירותים, מקלחות ומלתחות ברמה גבוהה, וכן – שני מזנונים וחנויות נוחות. בחודשי הקיץ ניתן לישון באוהלים בחניון הקמפינג שבאתר הפעיל בסופי שבוע.
בגן הלאומי נמצא גם מוזיאון לארכיאולוגיה אזורית וים תיכונית, בו יש מוצגים מהאזור הקרוב ומאגן הים התיכון (יוון, איטליה, מצרים וכו'), וכן אתר משוחזר 'חומה ומגדל', שהוא העתק מדויק של הישוב הראשון מתוך 57 יישובי 'חומה ומגדל' (תל עמל, הידוע בשמו היום – קיבוץ ניר דוד). כל ישוב כזה הוקם תוך יום אחד ע"י החלוצים, בשנים 1936 – 1939.
הכניסה לאתרים הללו כלולה במחיר הכניסה לגן השלושה ויוצרת בילוי של יום שלם שלא יישכח במהרה... פרטים נוספים על גן השלושה ניתן למצוא באתר האינטרנט: www.gan3.co.il ובטלפון: 04-6586219



פארק המעיינות –
בשטח הפארק מוצעות למטיילים מגוון אפשרויות טיול ובילוי - המעיינות היפהפיים הנובעים כל ימות השנה, נחל הקבוצים, בריכות הדגים, אתרי מורשת, שטחים חקלאיים, הציפורים הנודדות, חגיגת נוף, טבע ומים. אפשר להביא אופניים מהבית לרכיבה בדרכים בפארק וניתן לשכור בתשלום רכבים ידידותיים לסביבה או אופניים. מומלץ בחום. הכניסה והחנייה לפארק – חינם, לפרטים -   04-6881427.

טיול - מסלול מים בפארק המעיינות -
טיולנו יוביל אותנו בפארק המעיינות המחבר בין שלושה מקורות מים נהדרים בטיול רגלי אחד. הפארק עצמו הוא עובדה חדשה בשטח ומטרתה לשמור על מקורות המים הגדולים של העמק שבעבר סבלו מלחץ אינטנסיבי של נופשים ומטיילים. תשאלו מה רע בלחץ של מטיילים"? אכן כולנו שמחים על עם ישראל המטייל בכל פינה ובכל זאת, ממספרים גדולים של מבקרים כמות הרעש, האשפה והנוכחות, אינם מאפשרים לשטח ולטבע להתאושש ובתהליך מתמשך נגרם נזק בלתי הפיך לפינות חמד ייחודיות אלו. ההכרזה על פארק הנגיש רק למטיילים רגליים, רכבים חשמליים ואופניים מאפשרים לשמור על ממשק מטיילים, לפקח על הניקיון ולשמור בצורה טובה יותר על ערכי הטבע לטובת והנאת כולנו. כיום ניתן לומר בוודאות: ישנו שיפור דרמטי במצב השטח.


טיולנו יתחיל בחניית הרכב סמוך לנחל הקיבוצים, הליכה של 100 מטר תוביל אותנו לבריכת בזלת משולשת האוגמת את מי נחל הקיבוצים ניתן להשתכשך וליהנות מפינות צל ופיקניק במקום. נמשיך בהליכה על שביל עמק מעיינות לאורך אפיקו של נחל הקיבוצים אשר מקורותיו בעין עמל ושמו הערבי- הג'וסק לאורך קטע נזה ניתן להבחין בצמחיית מים מתוקים וניתן לטבול בנקודות רבות. שימו לב שחלק מנקודות הטבילה עמוקות מקומת אדם ומתאימות ליודע שחייה בלבד.
לאחר הליכה נינוחה של 10 דקות נגיע למבנה משאבות ובסמוך לו נקודת טבילה יפה בשם עין חומה במקום נביעה נוספת שרובה נשאבת במשאבה. כאן נפנה שמאלה ונמשיך בהליכה על תוואי אספלט חדש לכיוון דרום לאחר עוד כ 10 דקות נגיע לעין שוקק. במקום פיתוח חדש המנגיש את הרחצה והבילוי כל זאת במסגרת פארק המעיינות עליו כבר כתבנו בתחילת מסלול זה. ניתן ליהנות משעה קלה של רחצה ונופש במקום. ניתן להבחין בשרידי טחנת קמח עותומנית בחלק הדרומי של המעיין. נפנה שמאלה ונלך מזרחה נגיע ל"שביל הרטוב" שנפרץ ע"י "כוח צביקה" לזכרו של צביקה קפלן ז"ל מקיבוץ מירב שנהרג במבצע "צוק איתן". מומלץ ללכת בשביל הזה , שמתאים לכל המשפחה, בסופו נגיע לבריכת הטחנה , לשכשוך וצינון נוסף. צמוד לגדה הצפונית של בריכת המעיין ,  החילזון השחור העונה לשם שח-אור הנחלים הנמצא בהמוניו בדפנות, מעיד על איכות המים  שמקורם בנביעה של עין שוקק. מקור המים באקוויפר רמללה הנמצא הרחק מערבה חוצה שכבות סלע רבות ונחשף כאן בנביעה הנהדרת של עין שוקק.
לאחר שנהנינו בשביל הרטוב ובבריכת הטחנה נבחין מצפון באמת מים של טחנת קמח כפולת ארובות גם כן מהתקופה העותומנית. אמת המים נשענת על שלוש קשתות והיא אחת השמורות בכל האזור. במסגרת למידת חקר ואימוץ אתר חשפו תלמידי בית הספר במסילות (רימון) את אמת המים ניקו ושימרו את הטחנה בהנחיית רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים.
 מכאן ניתן לפנות צפונה ולחזור לנחל הקיבוצים או למבואה של פארק המעיינות . למי שרוצה להמשיך בהליכה מומלץ להמשיך מזרחה ולהעפיל לאחר 800 מטר לתל שוכה התצפית סמוך למגדל הביטחוני מתקופת המנדט ,נחמדה. ומאפשרת הכרות עם חלקו השופע מים של העמק .
מהתל ניתן לרדת חזרה לנחל הקיבוצים ולסיים ברכב שחיכה בנאמנות. מיטיבי הלכת שעוד נותר ברגליהם הכוח מוזמנים לרדת מהתל ולנוע דרומה אל עבר עין מודע , (הליכה של כחצי שעה) כאן בינות לאקליפטוסים עבי גזע מסתתרת בריכה נפלא עם מים זכים המקום עבר פיתוח, הנגשה לנכים ,ספסלי פיקניק וכמובן בריכת מים מתוקים מהיפות שבעמק. הליכה של 400 מטר תביא אותנו אל מעבר למחסום הרכב ואל חניון המכוניות שם יסתיים טיולנו.
דרגת קושי- קלה עם רחצה ליודעי שחייה
אורך ההליכה 4-5 קילומטר תלוי באפשרויות בהם בחרתם.



קיץ בסחנה: לינת שטח בגן הלאומי גן השלושה-סחנה
בחודשי הקיץ ממשיכים את המסורת בסחנה עם לינת שטח בלילות שישי בגן הלאומי גן השלושה-סחנה (אחד האתרים היפים בעולם על פי בחירת מגזין TIME]
בעקבות ההצלחה בשנים האחרונות, יפתחו גם השנה בגן הלאומי גן השלושה- הסחנה שבעמק המעיינות את לינת השטח בלילות שישי.
אחת האופציות המיוחדות לחופשת סוף השבוע בישראל תהיה בלינת שטח במדשאות הגבעה בגן השלושה שתתאפשר בלילות שישי. לינת השטח באחד האתרים היפים בעולם כוללת גם ביקור למחרת באתרים המיוחדים בגן השלושה [מוזיאון הארכיאולוגיה, אתר שחזור 'חומה ומגדל', גן הפעמונים], רחצה חופשית לאורך כל היום ועוד. מומלץ להעשיר את החוויה בביקור באתר התיירות פארק המעיינות הצמוד לגן השלושה.  
בגן הלאומי 'גן השלושה' (סחנה) זורם נחל האסי – עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, בריכות טבעיות, מתקני משחקים והרבה דשא וצל. הגן נבחר לאחד מעשרים האתרים היפים ביותר בעולם (על פי מגזין TIME), במרכזו נובע מעיין מתחתית בריכה טבעית, משובצת מפלי מים יפהפיים וגשרוני אבן. בגן נמצאים גם מוזיאון לארכיאולוגיה הכולל פריטים נדירים מארצות הים התיכון, אתר משוחזר "חומה ומגדל" הכולל הפעלות לילדים, "גן פעמוני ההתיישבות" ועוד הפתעות (והכול כלול במחיר כרטיס הכניסה. מומלץ לילדים ולכל המשפחה.

*ביליתי במקום במסגרת סיור עיתונאי נהינתי מאוד  מקום מקסים חוויה לבילוי ולנופש לכל המשפחה.ממליצה בחום.

    הלינה תתקיים בימי שישי מתאריך 12.6 ועד 12.9. רישום מראש חובה.
     בחודשים יוני וספטמבר - מהשעה 17:00 ועד שעות הסגירה למחרת.
     בחודשים יולי-אוגוסט - מהשעה 18:00 ועד שעות הסגירה למחרת.
     מחיר הכניסה ללינת השטח: 63 ₪ למבוגר ו – 53 ₪ לילד מעל גיל 5.

לפרטים נוספים –גן השלושה - 04-6586219   http://www.gan3.co.il
מומלץ בחום.

כתבה: שרית יוכפז.

צילום: דיוויד פז. ויח"צ 

עמודים



0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות