יום חמישי, 19 בספטמבר 2019

מיטב הפקות האופרה הגדולות בעולם מגיעות לבתי הקולנוע בארץ. מאת: שרית יוכפז




מיטב הפקות האופרה הגדולות בעולם מגיעות לבתי הקולנוע בארץ

מיטב הפקות האופרה הגדולות בעולם מגיעות לבתי הקולנוע בארץ

סדרת מופעי אופרה מצולמים בביצוע הזמרים, המוסיקאים, המנצחים, הבמאים והמעצבים הגדולים והטובים הפועלים כיום.
היצירות צולמו על הבמות הנחשבות בעולם, באיכות הקרנה וסאונד מהמעלה הראשונה, עם תמונה באיכות K4, שתגרום לכם להרגיש ממש מול הבמה, ובתרגום וכתוביות בעברית ואנגלית, במטרה להנגיש את האופרה לכולם.
המופעים יוקרנו ברשת בתי הקולנוע Yes PLANET ובסינמטקים והיכלי תרבות ברחבי הארץ.

עורכת הסדרה: מרב ברק


הפרויקט מבית היוצר של חברת התוכן EllaComm, מספקיות התוכן המובילות בישראל אשר מייצגת בארץ את קבוצת "דיסקברי", "יורוספורט", וקבוצת התוכן של AMC.

הסדרה נפתחה בהקרנה של הפקת האופרה "אאידה"/ורדי מפסטיבל זלצבורג והמשיכה עם הקרנות של האופרות "כרמן"/ביזה מפסטיבל ברגנץ, "מקבת"/ורדי מבית האופרה הממלכתי – ברלין, "חליל הקסם"/מוצרט מפסטיבל זלצבורג ו-"לוצ'יה די למרמור"/דוניצטי מבית האופרה של וינה.


במהלך ספטמבר – אוקטובר 2019 יוקרן מופע האופרה:
האיטלקיה באלג'יר מאת רוסיני
מפסטיבל זלצבורג
בכיכובה של צ'צ'יליה ברטולי בתפקיד איזבלה
CECILIA BARTOLI (ISABELLA)
מנצח: ז'אן-כריסטוף שפינוזי
JEAN-CHRISTOPHE SPINOSI
במאים: משה לייזר ופאטריס קורייה
MOSHE LEISER & PATRICE CAURIER

אנסמבל מתיאוס
ENSEMBLE MATHEUS

משתתפים:
איזבלה – צ'צ'יליה ברטולי CECILIA BARTOLI
מוסטפה – אילדר אבדרזקוב ILDAR ABDRAZAKOV
טדאו – אלסנדרו קורבלי ALESSANDRO CORBELLI
לינדורו – אדגרדו רוקה EDGARDO ROCHA
עלי – חוזה קוקה לוזה JOSÉ COCA LOZA
אלווירה – רבקה אולוורה REBECA OLVERA
זולמה – רוזה בווה ROSA BOVE


הפקה מצחיקה, נפלאה וצבעונית של גדול המלחינים הקומיים, ג'ואקינו רוסיני, בהובלת כוכבת האופרה צ'צ'יליה ברטולי (מצו סופרן).

אופרה?! זה מצחיק אותי!
"רואים משם – שומעים מכאן" גאה להצחיק! כן!!! אופרה מצחיקה! יש דבר כזה. בקרוב יוכלו חובבי האופרה לצחוק מביצוע מופתי של הקומדיה "האיטלקיה באלג'יר" מאת רוסיני שתוקרן בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ. מוזיקה מצחיקה, טקסט מצחיק (בתרגום השנון של ישראל אובל) ובימוי צבעוני, עשיר, אנרגטי ומלא הומור. הפקת פסטיבל זלצבורג מבוצעת על ידי זמרי אופרה מהשורה הראשונה בכיכובה של זמרת העל צ'צ'יליה ברטולי (מצו סופרן), בליווי אנסמבל מתיאוס המעולה ובניצוחו של ז'אן כריסטוף שפינוזי.

מה אתם חושבים כשאתם שומעים את המילה "אופרה"? כבד? איטי? טרגי? מוות? נהפוך הוא! פרוייקט "רואים משם – שומעים מכאן" ממשיך להפתיע את הצופים. הפעם, בנוסף לביצוע מוזיקלי מופתי, זמרים מהשורה הראשונה והפקה בימתית מהממת, יוכלו ליהנות הצופים גם מקומדיה קלילה ומלאת הומור. כן, לצחוק באופרה. הכינו את הממחטות. אתם הולכים לבכות מצחוק.
ג'ואקינו רוסיני (1868-1792) הוא מלחין מצחיק. מבחינה סגנונית, האופרות שלו שייכות לזרם ה"בל – קנטו" האופייני לאופרות האיטלקיות במחצית הראשונה של המאה ה-19. בסגנון זה האידאל הוא השירה הוירטואוזית ומלאת הקישוטים, המפגינה את יופי הקול והשירה (בל = יפה, קנטו = שירה), אך בניגוד לשירה הדרמתית/טרגית באופרות הדרמתיות (למשל ב"לוצ'יה די למרמור"/דוניצטי, אשר מוקרנת אף היא במסגרת הסדרה "רואים משם – שומעים מכאן"), רוסיני מלחין בל קנטו מצחיק. המוזיקה של רוסיני ידועה בזכות שמחת החיים שבה, הקלילות. היא תזזיתית, עירנית, שופעת אנרגיה, שמחה, אושר ותחושת ספונטניות. רוסיני מתזמר נפלא. הוא יוצר "דיאלוגים" בין כלי התזמורת, וה"שיחה" שביניהם הולכת ומתפתחת בהדרגה הן בעוצמה והן בתאוצה. התוצאה היא "אפקט הקרשנדו" הנודע של רוסיני, שגם הוא משעשע ומהנה.
המוזיקה המשעשעת ומלאת ההומור חוברת לטקסטים שנונים, המבוססים על הקומדיה האיטלקית, שמקורותיה בקומדיה דל ארטה. דמויות מוחצנות, קיצוניות, קריקטוריות, ומצבי קונפליקט משעשעים בין דורות, בין תרבויות, בין המינים.
אהבה איטלקית
"האיטלקיה באלגי'ר" היא קומדיית מצבים. שלושה גברים חושקים באישה אחת. גבר אחד הוא מוסטפה, האלג'יראי, שמואס באשתו (ובכל הנשים האחרות בהרמונו האקזוטי) וחושק במאהבת איטלקייה חושנית ותוססת. גבר שני הוא טדאו המזדקן: האיטלקיה מתייחסת אליו כאל דוד טוב ונאמן, אבל לו יש חלומות משלו... השלישי הוא לינדורו הצעיר והיפה. מאהב איטלקי ראוי לאיזבלה, הלא היא היא האיטלקיה הנחשקת. הדרך לזרועותיו של לינדורו רצופה מהמורות והתנגשויות משעשעות, שבמרכזן המפגש הבינתרבותי: איטליה ואלג'יר.
הבמאים משה לייזר ופאטריס קורייה הם במאים ותיקים ומוערכים בעולם האופרה. השניים מביימים יחד החל משנת 1983 ויצרו הפקות רבות לבתי אופרה מובילים. בהפקה זו של פסטיבל זלצבורג היוקרתי, יצרו השניים חגיגה אקזוטית רלוונטית, מעודכנת ומאד משעשעת. הבימוי עשיר והבמה צבעונית ומלאת חיים, שימוש בסלפסטיק ואפקטים בימתיים מעשירים את הבימוי ומוסיפים "פלפל" ליצירה המשעשעת ממילא.


הביקורת מהללת – "צ'צ'יליה ברטולי היא מאסטר קלאס בשירת רוסיני"
פסטיבל זלצבורג ידוע כאחד מפסטיבלי האופרה האיכותיים ביותר בעולם. זמרים כוכבים מופיעים בפסטיבל זה באופן תדיר והקהל נוהר בהמוניו, הכרטיסים יקרים, ולמרות זאת נמכרים עד האחרון. אך אפילו במסגרת איכותית שכזו, גלריית הזמרים ששובצה להפקה זו של "האיטלקיה באלג'יר" היא מהמרשימות באיכותה. בראש הליהוק עומדת צ'צ'יליה ברטולי (אשר החל משנת 2012 מכהנת גם כמנהלת האמנותית של פסטיבל האביב בזלצבורג). ברטולי היא זמרת מצו סופרן.
היא נולדה ברומא בשנת 1966 וגדלה בבית מוזיקלי. אמה, היא המורה שלה לפיתוח קול וברטולי הופיעה לראשונה כסולנית כבר בגיל 9 בבית האופרה של רומא. לברטולי הישגים מרשימים, שהיו יכולים לפאר קריירת חיים שלמה, אך היא רשמה אותם בביוגרפיה שלה עד גיל 30. כבר בשנות העשרים לחייה הופיעה בפסטיבל הארנה בורונה, בבית האופרה של פריז, במטרופולין אופרה ניו יורק, בבית האופרה של ציריך, בבית האופרה לה סקאלה מילאנו ועוד. במקביל לקריירה מזהירה בבתי האופרה והפסטיבלים החשובים בעולם, ברטולי יזמה, הפיקה וביצעה כמה פרויקטים מרשימים וחשובים בתחום המוזיקה הווקאלית. הראשון שבהם היה פרוייקט "VIVA Vivaldi" בו הקליטה אריות של המלחין אנטוניו ויואלדי, שעד לפרוייקט זה של ברטולי, בשנת 1999, היה ידוע בעיקר ביצירה אחת "ארבע העונות". ההקלטה של האלבום הובילה לסדרת קונצרטים מדוברים, אשר חשפו את יצירתו הווקאלית הנפלאה של ויואלדי לקהל הרחב. פרוייקט נוסף ביוזמתה והפקתה, אשר גם זיכה אותה בפרס הגראמי לשנת 2011, הוא הפרוייקט "Sacrificium" שבו הקליטה את הרפרטואר האופראי שהולחן במאה ה-18 לזמרים מסורסים. ברטולי, בעלת המנעד הקולי המרשים והקולורטורות (קישוטים קוליים) הוירטואוזיות, הקליטה רפרטואר שכמעט ונכחד, נוכח האתגר הקולי האדיר אשר נדרש לביצועו.

בניו יורק טיימס נכתב על הופעתה של ברטולי:
“The role of Isabella is sung to perfection by Cecilia Bartoli – a clever, independent woman with an adventurous streak” (The New York Times)
"התפקיד של איזבלה מבוצע בשלמות ע"י צ'צ'יליה ברטולי- אשה חכמה ועצמאית בעלת נטייה להרפתקנות" (הניו יורק טיימס)
לצידה של ברטולי, מופיעים זמרים נפלאים נוספים, נציין מביניהם את אלסנדרו קורבלי, זמר הבריטון הנפלא, אשר הופיע בעבר גם בבית האופרה בתל אביב באופרות אחרות של רוסיני: "לה צ'נרנטולה" ו"הספר מסביליה".

בהמשך יוקרנו הפקות אופרה נוספות בהן:
שני הפוסקרים/ ורדי מתיאטרון לה סקאלה – מילאנו
הטרובדור/ורדי מפסטיבל הארנה בורונה
לצפייה בטריילר של רואים משם שומעים מכאן:
https://youtu.be/UPbDsMg38iIלצפייה בטריילר של האיטלקיה באלג'יר:
https://www.youtube.com/watch?v=3wqi4wcJKucמחירי כרטיסים: 89 ₪ ומחירים מיוחדים לגימלאים ובעלי מנויים.
מועדי ההקרנות של האיטלקיה באלג'יר

18.9 יום רביעי בשעה 19:00 בסינמטק תל אביב (כולל הרצאה של מרב ברק), סינמטק חיפה וקולנוע כוכב ברמת השרון
21.9 יום שבת בשעה 11:00 סינמה מעלות תרשיחא
22.9 יום א' בשעה 18:00 בבית התרבות סביון
23.9 יום ב' בשעה 19:00 (הקרנה שנייה לאור הביקוש) קניון איילון | באר שבע | זכרון יעקב | חיפה | ראשל"צ רשת YES PLANET
26.9 יום חמישי בשעה 17:00 בקולנוע כוכב רמת השרון (הקרנה שנייה)
28.9 יום שבת בשעה 17:00 בסינמטק תל אביב (הקרנה שנייה)
30.10 יום רביעי בשעה 18:30 בתיאטרון ירושלים

מומלץ.
מאת: שרית יוכפז

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות