יום ראשון, 1 בדצמבר 2019

מוזיאון מנחם בגין- מסע אורקולי חוויתי ומרגש בעקבות חייו של מנהיג

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏לעמוד‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏5‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏בתוך מבנה‏‏‏‏
צילום שרית 
מוזיאון מנחם בגין- מסע אורקולי חוויתי ומרגש בעקבות חייו של מנהיג
אל מול חומות העיר העתיקה, שוכן מרכז מורשת מנחם בגין ובו מוזיאון בעל חוויה אורקולית ייחודית המזמנת מפגש מרגש עם אחד הפרקים החשובים בתולדות המדינה תוך היכרות עם דמותו של מנחם בגין, ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל.

מוזיאון מנחם בגין הינו חוויה אורקולית רב חושית בלתי שגרתית הלוקחת את המבקרים למסע מרתק בזמן אל חייו של אחד המנהיגים הבולטים בהיסטוריה של המדינה. החוויה פונה
 אל כל החושים של המבקר באמצעות סרטים נדירים, מסכי מגע אינטראקטיביים, פס קול מלווה , תאורה דרמטית ומכלול שחזורים ופריטים מקוריים.

עבור מבקרים רבים המוזיאון אינו מוזיאון היסטורי, אלא מחזיר אותם אל ההיסטוריה הפרטית שלהם אותם הם חוו והכירו ואותם הם חווים עד היום. רבים מהמבקרים יוצאים מהמוזיאון כאשר הם מנגבים את  דמעותיהם בעוד הם נזכרים במפגש האישי שלהם עם מנחם בגין במסגרת חברותם באצ"ל,

תמונה יכולה לכלול: ‏‏2‏ אנשים‏
בבואם לכיכר לשמוע אותו נואם או ביושבם מול מקלט הטלוויזיה נרגשים בעת ביקורו ההיסטורי של נשיא מצרים, אנואר סאדאת, בארץ.
עבור אחרים שאינם מכירים את מנחם בגין, השימוש של המוזיאון באמצעי מולטימדיה חדישים ובאפקטים מרהיבים, נותן הזדמנות נדירה למבקרים בו הכרות כמעט אישית עם דמות שלא הכירו כלל.

התצוגה במוזיאון הינה מעין מסע חוויתי בעקבות חייו של בגין. המוזיאון לוקח את המבקר למסע בזמן אל תחנות חייו של בגין. דרך סיפורו של המנהיג שסחף המונים, מזמן המוזיאון גם מפגש עם כמה מהרגעים הדרמטיים והמרגשים של מדינת ישראל. המוזיאון בבסיסו מחולק לארבעה חלקים. החלק הראשון של המוזיאון עוסק בתקופת ילדותו של בגין באירופה. בחלק זה של המוזיאון  מתואר גם סיפור מעצרו של מנחם בגין בשל פעילות ציונית, וניתן לראות שחזור של חקירתו של בגין על ידי הסובייטים.
החלק השני של המוזיאון מוקדש לתקופת הפיקוד על האצ"ל. בחלק זה מתוארות כמה מהפעולות המרכזיות של האצ"ל במאבק נגד הבריטים כגון: פיצוץ מלון המלך דוד, הפריצה לכלא עכו וכד'.

     
החלק הבא של המוזיאון מוקדש לשנים בהם היה מנחם בגין באופוזיציה. תחילה המבקרים מוזמנים לשבת בסלון משפחת בגין כפי שהיה ברחוב רוזנבאום 1 בתל-אביב ולאחר מכן מוזמנים להצטרף אל הכיכר לשמוע כמה מהנאומים המפורסמים של בגין. הפרק הרביעי מוקדש לפעילותו של מנחם בגין כראש ממשלה – הסכם השלום עם מצרים, קבלת פרס נובל לשלום, הפצצת הכור הגרעיני בעיראק ועוד...
המוזיאון מסתיים בשדרת המורשת המוקדשת למורשתו של מנחם בגין כפי שנלמדה הן מכתביו והן מפעילותו הציבורית במהלך השנים.

בנוסף לביקור במוזיאון מרכז בגין מהווה מרכז תרבותי ותיירותי שוקק חיים בירושלים. המקום מציע מגוון של פעילויות חוויתיות, אירועי תרבות, הרצאות וערבי שירה למגוון גילאים, לבודדים ולקבוצות, המתקיימים במרכז עצמו וברחבי הארץ בשלוחות המרכז השונות. בחופשות ניתן להצטרף לאחד מהסיורים התיאטרליים או המוזיקליים המתקיימים בסביבת המרכז.
במקום מתקיימות גם פעילויות חינוך מגוונות למערכת החינוך והביטחון, סדנאות לנוער מהארץ ומהתפוצות, פעילויות מחקר ולימוד לקבוצות שונות .

בשטח המרכז נמצא הגן הארכיאולוגי "כתף הינום".  כתף הינום מהווה חלק מטבעת הקברים ,הנקרופוליס, המקיפה את  ירושלים הקדומה. שמו ניתן לו עקב היותו צמוד לגיא בן הינום ממערב. באזור כולו נתגלו לא מעט מערכות קבורה המתוארכות לתקופת בית ראשון , ימי מלכי יהודה, לצד שרידי כנסייה ביזנטית, קברי פיר חצובים מהתקופה הרומית, ושדה של קבורה  של חיילי הלגיון הרומי העשירי. הממצא המרתק ביותר הינו מערת קבורה מתקופת בית ראשון הממחיש את תהליך הקבורה באותם הימים ובו נמצאה התגלית המרגשת והייחודית – גליל כסף עליו מופיע הפסוק המוכר לנו מתוך ברכת כהנים "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליו ויחנך וישם לך שלום" . זהו הטקסט המקראי הקדום ביותר שנמצא עד היום.
האתר שופץ לאחרונה על ידי מרכז מורשת בגין בשיתוף רשות העתיקות וקק"ל .בפארק ששופץ לצידו  שולבו שילוט מתאים ושבילי הליכה המחברים את האתר לרצף פארקים בין גן בלומפילד לגבעת התנך
הכניסה חופשית בין השעות 10-18:00, ימים א-ה
ניתן לתאם מראש כניסה מעבר לשעות הפעילות מול מרכז בבגין

תמונה יכולה לכלול: ‏‏3‏ אנשים‏

הסיורים ניתנים במוזיאון בגין הם עברית ובאנגלית וניתן לקבל אוזניות גם לשפות ספרדית, צרפתית, רוסית וערבית.
המוזיאון הינו חוויה לכל המשפחה והביקור בו בסיורים מודרכים ובתאום מראש בלבד.
אורך הסיור כ- 75 דקות. (זמן המתנה בין שני סיורים חצי שעה).

בקרו באתר האינטרנט או בדף הפייסבוק של המרכזwww.begincenter.org.il

למידע נוסף ולהזמנות: 025652011,
כתובת: רח' ש.א נכון 6 ירושלים (בין גן הפעמון לסינמטק)

מומלץ חשוב
כתבה וצלמה שרית יוכפז

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות