יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

פסטיבל של מגדלים בעמק המעיינות מומלץ להגיע עם המשפחה מאת:שרית יוכפז

פסטיבל של מגדלים בעמק המעיינות


בחול המועד סוכות: העבר והווה נפגשים בעמק המעיינות בפסטיבל מיוחד שיתקיים במגדלי מים ובמבנים ישנים העוברים בימים אלו טיפול, חידוש ומיחזור על ידי תושבי העמק.
ראשית ההתיישבות בעמק המעיינות הביאה עימה בנייה של מבני משק וציבור ששמשו את הקהילות הצעירות בראשית דרכן, ביניהם מגדלי המים אשר סיפקו מים לבתי החברים וגם שמשו כמגדלי שמירה בישובים שעל קו הגבול. עם השנים,  ננטשו חלק מהמגדלים ואילו אלה שהתמזל מזלם שינו יעוד והיום משמשים לפונקציות שונות.
לראשונה מאז החל פסטיבל המעיינות, יתמקד השנה הפסטיבל שיתקיים בחול המועד סוכות בסיפורם של מגדלי המים בישובים, יאיר ויעיר אותם לחיים חדשים.
הפרויקט המיוחד של שימור המגדלים החל בעקבות סדנת אדריכלים בינלאומית שהתקיימה במועצה האזורית עמק המעיינות בחודש מרץ והביאה לקדמת הבמה את נושא המבנים הנטושים בישובים. המבנים שלהם ערך אדריכלי – אמנותי – היסטורי בעמק ובמדינת ישראל, היו סמל לתרבות החיים השיתופיים בקיבוצים ובמושבים. המבנים משקפים את תולדות האזור, את אופיו ואת אופי תושביו ומאפשרים פעילויות שונות בתחומי התרבות, הקהילה, התיירות והעסקים.


המועצה האזורית עמק המעיינות לקחה את הנושא צעד אחד קדימה והחליטה להעיר ולהאיר את המבנים הנטושים מתוך מטרה לחבר את הקהילה למבנים הישנים, לחבר את הצעירים לעבר ולהעניק ערך מוסף למבנה, למעמדו ולפעילות המתחדשת בישוב ובאזור כולו. על פי החלטת המועצה מדי שנה יקבלו זרקור מבנים נוספים, מדי שנה יטופלו מבנים אחרים – כל אלה כחלק מפעילות קהילתית לכבוד הפסטיבל, אך גם כפעילות שקוראת לחיזוק הקהילות ולפיתוח יזמות תיירותית, כלכלית ודמוגרפית בישובים ובאזור.
בפסטיבל המעיינות, שיתקיים בחוה"מ סוכות תשע"ד, יקבלו זרקור מגדלי המים בישובים ומבנים מרכזיים נוספים. המגדלים ששימשו לאספקת מים ולהגנה עם הקמתם עומדים ברוב הישובים נטושים וללא ייעוד. בימים אלו, כחלק מהפעילות לקראת הפסטיבל, עובדים צוותים רבים בישובים על הכנת המגדלים והאזור סביבם לאירועים הרבים שיתרחשו במהלך חוה"מ סוכות.
במהלך הפסטיבל תתקיימנה פעילויות מסוגים שונים לצד ובתוך המבנים: מופעי מוסיקה, תיאטרון, סיורים, תערוכות, מיצגי אמנות ועוד ובמועצה מקווים שהמתחמים החדשים יהפכו להיות פינות חמד מטופחות ושמורות בישובים. מבנים נוספים שיקבלו זרקור במהלך הפסטיבל הם בית המדרש בקיבוץ עין הנצי"ב, הסילו בחמדיה ובית הילדים המשוחזר בגשר הישנה שם תוצג תערוכת צילומים של תלמידי מגמת 
הצילום מבית הספר 'גאון הירדן' – 'מבנים מחפשים אהבה'.
רכבים ירוקים בפארק המעיינות





בין האירועים המיוחדים שיתקיימו במבנים המשוחזרים ובסביבתם: מופע משותף של ישראל גוריון ואסף אמדורסקי, מופע של צמד הפרברים וחבורת הזמר שדות שבעמק, מופע של אריק סיני וסיוון טלמור, מעגלי שיח ולימוד, מופע של מועצת השירה העברית, צעדת 'בשביל המעיינות', פעילויות באתרי התיירות ועוד.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות