יום שלישי, 3 ביוני 2014

חוות טור סיני טעם של טוסקנה בירושלים מומלץ בחום- מאת שרית יוכפז sarit0404@yahoo.com


     חוות "טור -סיני "אירועים מרגשים וחויתיים בטבע במיקום ייחודי בלב חורש טבעי במבואות ירושלים התאמה לנופש לכל אירוע עסקי,פרטי מומלץ .

                         מאת :שרית יוכפז- sarit yochpaz
                        
          בליבו של עמק הארזים, 5 דקות מירושלים וכ – 45 דקות מתל אביב וגוש דן, שוכנת "טור סיני חווה אורגנית", סמל לאהבת אדם ואהבת הארץ.חוות נופש אורגנית

 חווה המשתלבת במרקם הפארק המטרופוליני שבמבואות המערביים של ירושלים, עטופה ביערות אורן ובעדרי צבאים ואיילות.
פיתוחה של החווה בבניה ירוקה, נעשה תוך שילוב ושמירה קפדנית על מראה הנוף הטבעי והחקלאות האורגנית החובקים את המשאבים הטבעיים בשטחים הסובבים אותה.

ובתוך כל הקסם מקיימת החווה אירועים יוצאי דופן מרגשים וחווייתיים בטבע.
מקום יוצא דופן לכנסים,סדנאות,ימי עיון,תערוכות,אירועי חברה, אירועים ומפגשים עסקיים,הרצאות וכן פעילויות גיבוש לחברות וארגונים לצד אירועים פרטיים חתונות,בר/בתמצוות,בריתות,ימי הולדת וכינוסים משפחתיים





            בתמונה:  עודד טור סיני עם הנשיא שמעון פרס

בטור סיני קיימים שירותים ואמצעים טכנולוגיים הנדרשים על מנת להפיק כנס מקצועי,נעים ומוצלח.
במסגרת כנס או יום עיון מקצועי ניתן ליהנות ממקרנים למצגות,סרטונים וכדומה,מסכים גדולים לצפייה נוחה ויעילה של כלל המשתתפים, מסכי טלוויזיה ,עיצוב מודרני חדשני שמאפשר לנהל כנסים בצורה מכובדת ואיכותית באווירה נעימה ונוחה ביותר. מקום מושלם עבור כנסים וימי עיון שונים  המאפשר לאורחיו להזמין סדנאות מגוונות וסיורים מודרכים ברחבי החווה והשטחים הפתוחים הסובבים אותה .



אירועים עסקיים המיועדים למספר משתתפים מצומצם,זוכים לאינטימיות עם כל התנאים לאירוח משובח ומענה לדרישות של המשתתפים באולמות ומתחמים מוקפדים ומאובזרים,מתחמים לפגישות,כיבוד וקייטרינג איכותי ומשובח.
מטבח מקצועי וכשר משלים את המפגשים בארוחות מגוונות וחגיגיות לשעות הבוקר, הצהריים והערב, על פי דרישות הלקוח באופן אישי עם אפשרות להזמנת ארוחות שפים אישיות בחגיגת טעמים. 

האורחים נהנים משירות אישי ומדויק, ליווי לכל אורך הדרך - לפני, במהלך ואחרי כל אירוע- עסקי, פרטי ואחר.
צוות העובדים והנהלת החווה מוודאים כי הארגון מושלם, כל המרכיבים מתאימים וקיימים וכי יהיה לכם אירוע שיעמוד בכל המטרות, ייצור רושם מצוין ומרהיב ויאפשר הנאה אמיתית של המשתתפים.

ולהשלמת המפגש הקסום עם החווה מוצעים בה סוויטות וחדרי נופש המשתלבים באלגנטיות מפוארת בסביבה הטבעית בין הירוק והאורגני בחוץ ,לבין חדרי אירוח המעוצבים ומאובזרים בנוחות מירבית ומפנקת ובנויים בבנייה ירוקה על פי תקן ישראלי /בינלאומי.
                  טור סיני החווה האורגנית, עמק הארזים, ירושלים







בשיפולי עמק הארזים, בואך ירושלים שוכנת טור סיני, החווה אורגנית, שריד חי ומתפתח של עשייה חלוצית, ציונית, ערכית  ושלל מילים שכמעט נעלמו מהלקסיקון שלנו.
2500 עצי פרי נשירים, 250 זנים - תפוחים, אגסים, נקטרינות, ענבים, תאנים ושפע רב ועסיסי בטעם של "פעם" כשעוד היינו ילדים, פירות בצבעים וטעמים חיים.

המטרה כאן ברורה ומוגדרת, שימור עשייה ירוקה ופיתוח הקשר בין אדם לעץ, בין אדם לאדמה. שימור אקטיבי של שטחים ירוקים, בנייה אקולוגית, לימוד מהטבע וחזרה אל הטבע והשקט שכולנו כמהים לו.






                                                עם חיה ועודד  טור סיני  בעלים של חוות טור  סיני בירושלים.

החווה האורגנית טור סיני נולדה לפני 60 שנה. זאב טור סיני אגרונום צעיר (בנו של נפתלי הרץ טור סיני ממייסדי האקדמיה ללשון העברית), בוגר ביה"ס כדורי ואשתו סימה בוגרת ביה"ס החקלאי בנהלל, הגיעו לעמק בשנת 1952 והקימו בשיתוף משפחת טורצ'ינר (פלג המשפחה בארה"ב) חווה חקלאית שהשתרעה על כ- 1400 דונם, ממחלף מוצא ועד רמות והר חוצבים של היום.

חלק גדול של תוצרת פירות הקיץ של ישראל הצעירה סופקה מכאן, מחוות טור סיני. 200 משפחות של עובדים, עולים חדשים מכורדיסטן ומצפון אפריקה, שהקימו באותן שנים את מעוז ציון ומבשרת ירושלים, אנשי הכפרים הערביים הסמוכים, מוצא ואנשי ירושלים  מצאו  כאן את פרנסתם  ופעלו כאיש אחד להפרחת שממת העמק.












                           
צילומים:  שרית יוכפז

הרעיון, הביצוע וההקמה של המפעל הציוני/חקלאי, זכו לתמיכת כל הגורמים, הקרן הקיימת לישראל, דוד בן גוריון, ראש הממשלה דאז, יצחק בן צבי, לוי אשכול, יגאל אלון ושר החקלאות משה דיין שאף היה שותף פעיל בנטיעות הראשונות של העמק. "טור סיני" היוותה באותם ימים גבול חי בין ישראל לירדן ומכאן גם משמעותה הפוליטית.

מפעל המים הראשון בארץ לטיהור מי שופכין ושימושם כמים חיים לחקלאות הוקם על ידי משפחת טור סיני בראשית שנות ה-60 משל המאה הקודמת. מי השופכין של השכונות הצפוניות של ירושלים אשר זרמו לנחל קדרון ומשם לממלכת ירדן הופנו אל בריכות הטיהור שהוקמו ב"הר חוצבים" של היום ומשם, זרמו בכח הכובד אל אדמות העמק והשקו את הגידולים החקלאיים שבו.


והיום – טור סיני 2014

השאיפה לעשייה חקלאית בשילוב עם הרצון לקרב את האדם אל הטבע, הביאו את המשפחה להקמת פרוייקט נופש יוקרתי ובבנייה ירוקה לפי התקינה הישראלית, המשלב בתוכו מרכז של אירועים בטבע, המאפשר עריכת ארועים, וסדנאות ,ימי גיבוש, מפגשים לחברות ולארגונים עסקיים מובילים במשק וכן אירועים משפחתיים ופרטיים - בטבורו של בוסתן פרי.

עודד טור סיני, יליד קיבוץ אלומות, 1945 אגרונום, בוגר תואר שני בכלכלה ומנהל ושמאי מקרקעין, הוא האדם שמאחורי חזון החווה.
חזונו של עודד קורם עור וגידים והחווה בהתפתחות מואצת. "אני עוד אשוב, שמרו על החווה" אומר עודד טור סיני לילדיו ולנכדיו ומבקש לבסס את הקשר הנצחי בין האדם לטבע.

חיה חרש טור סיני, האשה שאיתו, פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית ומשפחתית בכירה, מקיימת בחווה סדנאות ומפגשים, משתמשת בטבע כזרז לתהליכי שינוי.

הילדים והנכדים מטים שכם ותומכים בכל ליבם ונפשם בשימור המורשת הציונית ובהגשמת הפרוייקט.

חיה ועודד טור סיני גרים בחווה ומנהלים מכאן את מפעל חייהם.







                                                ראיון לכתבה  עם עודד  טור סיני  הבעלים של חוות  הנופש האורגנית

חוות טור סיני הינה רקמה אנושית חיה: כנסים, ימי עיון, סדנאות (מומחים) ואירועי זמר מזמנים לחווה האורגנית יחידים, חברות וקבוצות המבקשות לעצמן רגע אחד של שקט וחיבור לטבע בהמולת יומם. באי החווה מקבלים מעודד טור סיני את סיפור המקום ויוצאים ל"סיור נגיעה", סיור בחווה וקטיף טעימות. הפירות המבשילים על העצים מחכים לאורחים הקוטפים וטועמים ישר מהעץ או מלקטים תבלינים ועשבי מרפא תוך לימוד הערכים הרפואיים של כל אחד מהם.

שביל התבלינים הוא התחנה הראשונה בסיור, באמצע השביל מזדקר צעיר וגאה - העץ ששתל מר שמעון פרס, כבוד נשיא המדינה, בשנת 2011.

שיתוף פעולה בין החווה לעמותות חברתיות שונות מייצר קשר קבוע ועבודה משותפת לשילוב מתמודדים בתעסוקה כחלק מתהליך השיקום. אמנים יוצרים במקום, מטפלי גוף ואנשי אדמה, רקמה אנושית הפועלת בדו שיח שקט ובעשייה יומיומית עם הטבע.






כוסית ליקר שזיפים שמכין עודד וקערת פירות עסיסיים קיבלו את פניי בחווה, השמן, היין, הזיתים וריבות הבית הם חלק מהמטבח המקומי.

כל שנותר הוא לשיר ולהנות -
יורם טהר לב מתאר בשירו "להפוך ענבים ליין" את תפקידנו כאן, ואחריותנו זה לזה ולאדמה: "לבנות ולברוא עולם", "להפוך ענבים ליין ונשיקות לבני אדם".

קבלו את השיר, שירו אותו בקול גדול ובשמם של חיה, עודד ובני המשפחה כולם, שלוחה לכם בזאת הזמנתם לחווה האורגנית, להיפגש  ולברוא עולם, מכל בחינה שהיא - נקי יותר.. אחר.

 http://www.youtube.com/watch?v=eWsRKIj8bZE


                                                        אורן 
 התארחתי בחווה  ראיינתי את עודד  טור סיני הבעלים של המקום.  איש  מקסים בעל חזון וחלום.
להשאיר לדורות פינת חמד יפה בארץ ישראל "ישר כח" .

Image


   המלצתי:

המקום " חוות טור סיני"-מקסים שלווה רוגע. נוף קסום.אוירה פסטורלית  קסומה. גן עדן קטן .עצי פרי ותבלינים ונוף עוצר נשימה. סוויטות יפות מפנקות  ומרוהטות בטוב טעם . וארוחות בקר טעימות   במרפסת  תחת עצי גפן  אל נוף ירושלמי. קסום. קבלו את פני עודד וחיה אורן וענת וכלבם  שון המקסים.  חוויה  הרגשתי שאני נמצאת בח"ול בטוסקנה.
מומלץ להתארח לטייל בירושלים הקסומה.עיר הקודש. כותבת במיוחד לקראת שבועות. מצווה לעלות ב3 רגלים לירושלים.  
טור סיני - חווה אורגנית ופעילות ערכית



מסעדות  מומלצות בחום: קפה מסעדה איתמר-במושב אורה.
מסעדת אדום-במתחם התחנה בירושלים.
 מסעדת דרך הגפן -מושב בית זית. 
מומלץ להתארח במתחם מפנק "עץ ומים" -טיפולים וחוויות בריכת טיפולים " watsu- טיפול גוף נפש המשלב מגע אנושי עם ליטוף של מים אל  הנוף המרהיב  של אגם בית זית ולצידה אמבט עץ חם מוקף בגן ירוק.  לטייל בבית הכרם. אבו גוש .  - הכותל  ולשלב פינוק וטיפול קוסמטי אצל איריס שרביט  במבשרת ציון .
לצאת להצגה טובה בחאן אני "ראיתי את "הקומדיה של קאלאנדרו" בחאן  מומלץ בחום.

טור סיני - חווה אורגנית, עמק הארזים, ירושלים  טל. 02-6540702/3
אירועים בטבע  |  כנסים  |  ימי עיון וסדנאות   |  פירות ומוצרים אורגניים  |  יחידות אירוח מהודרות





http://tursinai-organy.co.il/
יופי שם מקום-מומלץ בחום.אווירה של טוסקנה בירושלים.
{פורסם גם בגוגל פלוס}

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות