יום שלישי, 10 ביוני 2014

מלון אמריקן קולוני בירושלים יוצא במבצעי קיץ 2014 ומשיק בר קיץ מומלץ מאת: שרית יוכפזsarit0404@yahoo.com


מלון אמריקן קולוני בירושלים יוצא במבצע לחודשי הקיץ
1200 ₪ ללילה לזוג בלבד

                                       עם טל  מרום וג'רמי מנהל המלון
הצטרפתי לסיור עיתונאים השקת אטרקציות לקיץ בירושלים.התחלנו את הסיור עם ארוחת בקר טעימה בפטיו של מלון "אמריקאן קולוני."  מומלץ שרות אדיב ובופה טעים אותנטי ומגוון.עם מבחר סלטים מאפים ומיצים וקינוחים. מר ג'רמי ברקוביץ נציג בעלי המלון  קבל אותנו באדיבות וערך לנו סיור מרתק במלון. בארכיון ובחדרי  האירוח  הסוויטות האותנטיים.ובגן התבלינים.הייתה לי תחושה שאני נמצאת בארמון תורכי.
במקום גם ברכה מפוארת .גן ירק עם  תבלינים נוף  קסום המלון במיקום מצויין.הייתי שמחה לנפוש וללון במקום ב"ה אעשה זאת בעתיד.הצטרפו אלינו קובי לנקרי ואייל ברודשטיין וטל מרום.

המלון יפתח את בר הקיץ המפורסם של המלון בתחילת חודש יוני עם תפריט חדש ויקיים בכל שבוע סיור בפינות נסתרות בחדרי המלון לאורחיו
הנהלת מלון אמריקן קולוני בירושלים נערכת לקיץ: במהלך חודשי הקיץ יציע המלון לישראלים מבצע מיוחד - 1200 ₪ בלבד ללילה זוגי בכל ימות השבוע, כולל ארוחת הבוקר המפנקת של המלון.
במקביל למבצע הקיץ, יפתח מלון אמריקן קולוני את בר הקיץ של המלון בתחילת חודש יוני עם תפריט חדש.
מבצע הקיץ של המלון כולל (חודשים יוני- אוגוסט):
1200 ₪ ללילה בחדר סופריור (יחיד או זוגי), על בסיס ארוחת בוקר, כולל חדר כושר, בריכה מחוממת, סאונה, אינטרנט חופשי וחניה חינם.
1500 ₪ ללילה בחדר דלאקס פאשה (יחיד או זוגי), על בסיס ארוחת בוקר, כולל חדר כושר, בריכה מחוממת, סאונה, אינטרנט חופשי וחניה חינם.

DSCN0359


במקביל למבצע הקיץ, יפתח מלון אמריקן קולוני את בר הקיץ של המלון ב- 1 ליוני. בר הקיץ, המציע מגוון של קוקטיילים קיציים מיוחדים, מנות ברביקיו ותפריט עשיר מן המטבח האיטלקי, עבר אשתקד שיפוץ מקיף בעלות של כמיליון וחצי שקלים והפך מאז לאחד הברים המחוזרים בעיר. בין המנות בתפריט תוכלו למצוא מרקי קיץ קרים, פוקצ'ות, מבחר בשרים שיובאו במיוחד מאיטליה, ופיצות שף מיוחדות עם תוספות שונות (ראו את התפריט השלם בקובץ המצורף).
עם בוא הקיץ, יערוך המלון לראשונה לאורחיו סיורים בפינות נסתרות בחדרי המלון ויספר את סיפור הקמתו של מלון אמריקן קולוני בירושלים. הסיור יכלול מעבר בין חדרים שונים במלון, ביקור בגינת הירק הפסטורלית וסיור בארכיון ההיסטורי הנמצא במלון. בסיור ישמעו האורחים סקירה היסטורית על החיים בירושלים במחצית הראשונה של המאה העשרים, חיי המושבה האמריקנית וסיפורו של הפאשה שהתגורר במבנה המלון, כשעוד היה ארמון. בנוסף, ישמעו המשתתפים סיפורים על אורחים מפורסמים שלנו במלון. הסיורים יינתנו בחינם ויתקיימו עבור אורחי המלון בשפות אנגלית, עברית וערבית.
המלון, ששימש בעבר כארמונו המפואר של הפאשה בירושלים, הוא המלון הראשון והוותיק בעיר. בשנה שעברה נבחר מלון אמריקן קולוני בירושלים למלון הבוטיק המועדף ביותר בישראל לשנת 2013 על פי ארגון התיירות הנחשבWorld Travel Awards . המלון אירח בעבר ידוענים הנמנים על שמנה וסלתה של החברה העולמית. בין אורחיו הידועים של המלון: טוני בלייר, ריצ'רד גיר, בוב דילן, סר וינסטון צ'רצ'יל, ג'ורג'יו ארמאני ועוד.

פנים חדשות של האמריקן קולוני בירושלים נחשפות
ארכיון המושבה האמריקאית בירושלים נפתח ב 9 לאפריל
בארכיון 16 אלף מסמכים המתארים את חיי הקהילה, אוסף בוטני מיובש הנחשב לגדול ביותר במזרח התיכון בשנות ה- 30, תמונות של המאורעות הגדולים ביותר במחצית הראשונה של המאה ועשרים כתבי יד, עשרות רבות של פריטי אומנות ומלאכת יד, מפות, פריטים ארכיאולוגיים, ספרים ועוד.


לאחר כעשור של עבודה מאומצת, ב- 9 לאפריל, 2014 נחנך ארכיון חברי המושבה האמריקאית "אמריקן קולוני". העבודות המוצגות בארכיון חושפות לראשונה צדדים בפנים הרבות של הקהילה הייחודית ופועליה שטרם נחשפו לציבור.
המושבה האמריקאית( The American Colony)  הייתה מושבתה של קהילה אמריקאית שוודית אוטופית שנוסדה בירושלים שהוקמה בסוף המאה ה-19. הקהילה הורכבה מנוצרים פרוטסטנטיים דבקי אמונה שדגלו בערכי השיתופיות, הסוציאליזם אשר עלו לישראל ממקומות שונים בעולם (שוודיה, מרוקו, הודו וכו') וראו את ייעודם בעיסוק בצדקה וחסד למען תושבי העיר. בני הקהילה התגוררו בשכונה במזרח ירושלים. לימים הפכה שכונת מגוריהם למלון אמריקן קולוני המפורסם שבעיר. מייסדת הקהילה הינה אנה סטנפורד.
על הקהילה:
בני המושבה חיו ופעלו בירושלים בשלהי התקופה העותמ'אנית ולאורך תקופת המנדט הבריטי. בין פעולותיהם: הקמת המחלקה לצילום אמריקן קולוני, נגריה, מסגריה, הקמת בתי ספר יסודיים לילדים יהודים וערבים בעיר העתיקה, הקמת בתי יתומות שאיבדו את הוריהם במהלך מלחמת העולם הראשונה, הקמת בית תינוקות, מפעל לתחרה ושמלות, מפעל בית הספר התעשייתי, הקמת מחלקה כירורגית ועוד. הקהילה חיה בסגפנות במעין קיבוץ עירוני שיצרה, כאשר על מנת להימנות בשורותיה, חברי הקהילה התבקשו למכור את נכסיהם ולהעביר את שוויין לקופת הקהילה.
jerusalem hotels 5 star Pool



סיפורו של הארכיון:
 חברי המושבה הפעלתניים אצרו הכול – מסמכים, מכתבים, פנקסי רשימות, תצפיות בוטניות, תווים, תצלומים, הדפסים צבועים ביד, נגטיבי זכוכית, פריטי אומנות ועוד כהנה וכהנה, מכל פועלם ומלאכתם. פריטים אלו חושפים את דיוקנם רב הפנים של חיי הקהילה במזרח תיכון משתנה וחסר גבולות.

Historical Jerusalem Hotels
photo-11 1

בחלוף השנים התפזר החומר המתועד בארונות, מגירות ועליות גג ברחבי הבניינים השונים במתחם מלון אמריקן קולוני, במרכז ספפורד לילדים אשר בעיר העתיקה ובבתיהם של חברי הקהילה וצאצאיהם.

בעקבות מותה של ולנטיין וסטר, דמות אייקונית בהיסטוריה של המלון ונצר למייסדי המושבה, שדאגה לשמר את האוספים ההיסטוריים לאורך 40 שנה, הוחלט להקים עבור הארכיון מקום משלו בדירתה לשעבר של הגברת וסטר. הארכיון כולל חדר קריאה למבקרים, אשר יכולים לעיין בפריטים המקוריים ויוכלו בעתיד גם לצפות בהעתקים הדיגיטליים שלהם (עבודה שנמצאת בעיצומה).

האוסף הקיים בארכיון משלים אוספים חשובים נוספים המתעדים את ההיסטוריה של המושבה האמריקאית, שהמרכזי שבהם הוא האוסף הנכבד של ספריית הקונגרס בוושינגטון. אוספי הארכיון נעים בין 1840 ל-2008 והם כוללים 16 אלף מסמכים המתארים את חיי הקהילה, אוסף בוטני של אלפי זני עשבים מיובשים אשר נחשב לאוסף הגדול ביותר במזרח התיכון בשנות ה- 30, ולאוסף הראשון בגודלו בישראל.

בארכיון ניתן למצוא גם את אוסף אלבומי תצלומים הגדול ביותר בעולם של מחלקת הצילום של אמריקן קולוני. האוסף כולל תצלומים של חיי הקהילה בירושלים, אורח החיים הכללי בעיר במחצית הראשונה של המאה העשרים, אלפי תמונות של מאורעות שונים בישראל ובמזרח התיכון באותם השנים. בנוסף, ניתן למצוא בארכיון גם נגטיבי זכוכית, כתבי יד, פריטי אומנות ומלאכת יד, מפות, מסמכים משפטיים, פריטים ארכיאולוגיים, ספרים, תווים ועוד.


בארכיון מוצגות כעת מספר תערוכות.
בין התערוכות המוצגות בארכיון, אשר ייחשפו לראשונה בערב ההשקה:
•           "ג'ון ד' ויטינג והמושבה האמריקאית, 1882-1951".
•           "נרטיבים מקבילים, 1850-1930": תערוכה זאת משלבת חומרים מאוספי הארכיון ומאוסף מרכז ספפורד לילדים, לצד חומרים מאוסף פרטי בשוודיה. התערוכה מתמקדת בעיסוקיהם המגוונים של חברי הקהילה, החל מעזרה רפואית וכלה במלאכות יד.
•           ספריית הספרים של חברי הקהילה הכוללת בין היתר ספרים של מבקרים ששהו באכסניית המושבה או ספרים שנמסרו לחבריה עם הקדשות מיוחדות. ביניהם, הספר שמסר במתנה השחקן מועמד האוסקר פיטר או'טול ז"ל (גילם את דמותו של לורנס איש ערב).
אוצרת הארכיון, הגברת רחל לב, עומלת על העלאת תערוכות קבועות במלון אמריקן קולוני, אשר יתבססו על אוספי הארכיון כמו גם על אוספים נוספים המפוזרים ברחבי העולם.
מומלץ בחום מרתק

מלון אמריקן קולוני ירושלים - מרפסת


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות