יום ראשון, 12 ביולי 2015

אירועי הקיץ והפסטיבלים בכיכר ספרא ובשכונות הבירה יתקיימו לאורך כל הקיץ בהשתתפות מאות יוצרים ואומנים – וללא תשלום.מומלץ מאת: שרית יוכפז

אירועי הקיץ והפסטיבלים בכיכר ספרא ובשכונות הבירה יתקיימו לאורך כל הקיץ בהשתתפות מאות יוצרים ואומנים – וללא תשלום

בין המשתתפים: מיקי גבריאלוב במופע מחווה לאריק איינשטיין, שלמה יידוב בשירים בספרדית, יובל דיין והפרויקט של רביבו בפסטיבל רמות, אהוד בנאי בפסטיבל הפיוט ועוד עשרות מוסיקאים רקדנים ויוצרים ירושלמים

ראש העיר ברקת: "אני קורא לירושלמים להגיע לאירועים בשכונות וכיכר ספרא וליהנות הקיץ משלל אירועי תרבות ואמנות איכותיים ומהנים "

במהלך הקיץ תקיים עיריית ירושלים, זו השנה השישית ברצפיות, חמישה מופעים גדולים ומושקעים במיוחד תחת הכותרת

"קיץ בכיכר ספרא". השנה העירייה גם תומכת באופן משמעותי בעוד שבעה פסטיבלים גדולים שיתקיימו במהלך החודשים אוגוסט
וספטמבר בשכונות העיר ובהן: רמות, בקעה, פסגת זאב, קטמון, עין כרם ועוד. יצויין, כי רוב רובם של המופעים הינם ללא תשלום וההערכה היא כי מאות אלפים מתושבי הבירה, לצד תושבי ישראל ותיירים רבים צפויים ליהנות משלל האירועים והפסטיבלים הקיץ בירושלים.
אגף התרבות של העירייה בחר השנה להקדיש את המופעים לאמנים ירושלמים שנולדו וגדלו בעיר ושחלקם עדיין מתגוררים בה. וכך, המופע הראשון שיפתח את אירועי קיץ בכיכר ספרא יתקיים בערב ט"ו באב (יום חמישי 30/7) שבו אהרון פררה יארח במופע "עכשיו התור לאהבה" המוקדש לעוזי חיטמן ז"ל את חני נחמיאס ויוצרים נוספים.
עוד קודם לכן, באותו היום, בשעות אחה"צ יתקיים בעמק הצבאים פסטיבל "מוסיקטמון" – פסטיבל קיימות וקהילה והפנינג ענק של מופעי חוצות, הצגות ילדים, סדנאות עם החברה להגנת הטבע, איכות סביבה, כלכלה מקומית ועוד.
בהמשך הקיץ, לאורך אוגוסט וספטמבר יתקיימו עוד תשעה מופעים ואירועים בכיכר ספרא ובשכונות, ובהם:
"כל הפסגה במה" (יום שלישי 28/7) בכיכר טוניק והרחובות הסמוכים בשכונת פסגת זאב- פסטיבל רחוב עם אמני רחוב, פנטומימאים ושחקנים שיציגו על מרפסות, אמנים של מופעי אש, רקדני ברייקדאנס ועוד.
להקת הפלמנקו הירושלמית "רמנגאר"  (יום חמישי 6/8) מארחת את הזמר והיוצר שלמה יידוב בכיכר ספרא במופע שישלב מוסיקה וריקודים דרום אמריקאים.
שבוע לאחר מכן (יום חמישי 13/8) החלילן והמוסיקאי הירושלמי מתן קליין יארח את מיקי גבריאלוב בליווי נגנים והאנסמבל של מתן במיטב השירים שנכתבו לאריק איינשטיין.
ובחמישי שלאחריו (20/8), גם כן בכיכר ספרא, להקת פרח אדום תארח את הזמרת היווניה הנודעת מריו במופע מיוחד ומרגש הכולל שירים ממיטב הזמר היווני בליווי תשעה נגנים מיוון ומישראל.
לקראת סוף החופש הגדול יתקיים 'פסטיבל כלי הקשה' (ימים שלישי-רביעי 25-26/8) בגן הקיפוד שבשכונת רמות אלון. מדובר בהפנינג מרשים בהשתתפות מיטב אמני ישראל: הפרויקט של רביבו, איקי לוי והרסטה היברו-מן, יובל דיין ועוד, לצד יריד ענק וסדנאות אמנות (מקצת המופעים בפסטיבל זה – בתשלום).
ועוד בהמשך: 'פסטיבל שכונה' (יום שני 7/9) ברחוב עמק רפאים של חגיגת רחוב חברתית המבטאת את כוחות היצירה והאקטיביזם הקהילתי במופעי מוסיקה, דוכני יד שנייה, תיאטרון רחוב, פיוטי חג, סדנאות אמנים, זירות הייד פארק, מיצגי ארגוני חברה אזרחית שונים, מסיבת רחוב ועוד.
את האירועים בכיכר ספרא יחתום מופע הסיום של פסטיבל הפיוט עם אהוד בנאי (יום שני 21/9) במופע חדש ומקורי הנקרא "מרחוב האגס 1 לשיר חדש" שבו אהוד יוצא למסע פיוטים וניגונים ספרדיים- פרסיים, אשכנזיים חסידיים ותימנים. יתארחו במופע שחר ולירון עמרם ומורין נהדר (המופע בתשלום של 30 ₪). 
ועוד שני פסטיבלים גדולים בירושלים לסיום הקיץ: 'פסטיבל דרך בית לחם' (יום שלישי 29/9) ברחוב דרך בית לחם שבשכונת בקעה.  ברחוב הפסטורלי נחשפת יופייה של השכונה בחוה"מ סוכות. הפלורליזם הישראלי לגווניו השונים משלב תרבויות מוסיקה, אוכל, אמנות רחוב באירוע תרבותי תוסס. ולסיום יתקיים 'פסטיבל עין כרם' (יום רביעי 30/9) ברחוב המעיין – הרחוב הקסום יהפוך למתחם אמנותי עשיר בהרכבים מוסיקליים, מופעים, שוק אמנים ועוד.
ראש העיר, ניר ברקת, אמר היום כי השנה היקצתה עיריית ירושלים לפסטיבלים ולאירועי החוצות בכיכר ספרא למעלה ממיליון ₪. "המדיניות שלנו היא להציע לתושבי העיר מגוון גדול מאוד של אירועי תרבות ומופעים מוסיקאלים, ללא תשלום והכי קרוב ונגיש שאפשר. מרבית האירועים בשכונות מציעים שפע של מוקדי פעילות אמנותית וגם ההגעה לאירועים בכיכר ספרא, למי שיגיע עם הרכבת הקלה, פשוטה ביותר. אני קורא לירושלמים להגיע לאירועים בשכונות וכיכר ספרא וליהנות הקיץ משלל אירועי תרבות ואמנות איכותיים ומהנים", אומר ברקת.
כתבה: שרית יוכפז עורכת "חדשות תיירות תרבות מסעדות ומלונות. "

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות