יום שישי, 27 בפברואר 2015

יקירי-סרט מומלץ. יוצג באורלנדו סינמה מאת: שרית יוכפז



                                יקירי-סרט מומלץ.
Dearest - תמונה / פוסטר הסרט יקירי



Dearest

סרטו של פטר צ'אן
A film by Peter Chan

פרס מלאך הזהב לז'או ווי לשחקנית הטובה ביותר
פסטיבל הקולנוע הסיני האמריקאי
פרס השחקנית הטובה ביותר לז'או ווי
בחירת מבקרי הקולנוע של הונג קונג

"תסריט אמיץ, הופעה סוחפת של ז'או השחקנית"
Variety
יקירי
סרטו של פטר צ'אן

דרמה עוצרת נשימה המביאה את סיפורם של זוג הורים מסין המחפשים אחרי בנם הנעדר בן ה- 3. דרך מסע החיפושים אנחנו נחשפים לנופיה של סין ורבדים השונים בחברה של הארץ המורכבת העוברת בשנים האחרונות שינויים כלכליים וחברתיים אדירים.

החל מ- 12 במרץ 2015 בבתי הקולנוע "אורלנדו סינמה" בבית ציוני אמריקה תל אביב,
"אורלנדו סינמה" בית שמואל בירושלים, וברחבי הארץ.

תקציר
שנג'ן, דרום סין – כשבנם בן השלוש נעלם, טיאן וון-יון ואשתו לשעבר לו קסיו ג'ואן, מגלים שחייהם השתנו לגמרי. כשהם מוצפים בגעגועים לבן טיאן פנג וברגשי אשמה, הם נאבקים בהתמודדות מול סיוט בלתי נגמר שאחרים כלל לא יכולים להבין. הם סורקים חלקים נרחבים משטחיה של סין ללא הועיל. הם מתגברים על הסבל הקשה שבציפייה, ונאחזים בכל שביב של תקווה, אפילו להאמין לנוכלים.

החודשים עוברים. יום אחד ההורים יושבים ומביטים בעלי השלכת נושרים, והם מבינים שאמנם הם גרושים, אך כששני בני זוג מביאים ילד לעולם הם הם קשורים זה לזו לעולם. בדרכם, הם פוגשים במקרה את האן דה-ז'ונג ואשתו פאן יון, זוג נוסף התר אחרי ילדם שנעלם. דרך האן טיאן ולו מגיעים לקבוצת תמיכה להורים שילדיהם נעדרים. בקבוצה הם מקבלים עזרה וגם תמיכה רגשית מהורים שנמצאים במצבם.

השנים חולפות וטיאן ולו עדיין בחיפושים, הם נוסעים לכפר מרוחק בצפון, שם שמעו שבנם נראה. ההורים מוצאים את טיאן פנג, ילד גדול בן 6 שונה ממה שזכרו. הוא לא מזהה את הוריו ורואה בהם אנשים זרים. עבור הילד המעבר מ"משפחתו" החדשה זו טראומה לא פחות קטנה מהפעם הראשונה. אחרי כן, אימו המאמצת מהכפר לי הונג קין מגיעה לעירם של טיאן ולו. מדובר באישה פשוטה אך פקחית שחוויות האימוץ והמסירה זעזעו את עולמה והביאו אותה לנדוד מהחיים המוכרים בכפר לכרך הסואן. לי הונג קין מחפשת אחרי הקרוב היחיד שלה שנותר בחיים, ותוך כדי היא חושפת סודות שנותרו.

פטר הוֹ סוּן צ'אן – במאי ומפיק

דמות מובילה בקולנוע האסייתי העכשווי. כבמאי הוא מצליח לשלב בין שבחי המבקרים להצלחה מסחרית. עד כה זכה בכ- 170 פרסי קולנוע והיה מועמד לכ- 285 פרסים. הוא היה שותף להקמה של איחוד יוצרי הקולנוע (UFO) והפיק שורה של להיטים, כמו: Comrades, Almost a Love Story   1997 שזכה באותו שנה ב- 9 פרסים בהונג קונג ונכלל במגזין טיים כאחד מעשרת הסרטים הטובים של השנה. סרטו Alan and Eric: Between Hello and Goodbye 1991 זכה בפרס גילדת הבמאים של הונג קונג. צ'אן ביים את The Love Letter  1999 בהפקתו של סטיבן ספילברג. באותה שנה דורג כאחד מעשרת הבמאים שכדאי לעקוב אחריהם בוארייטי. בשנת 2000 הוא ייסד חברת הפקה חדשה דרכה הפיק את סרטיו One Fine Spring Day 2001, סדרת הסרטים The Eye  2002, 2004, 2005. סדרת הסרטים Three  2002, 2004 ואת Golden Chicken 1 & 2  2002, 2003.
המחזמר של צ'אן Perhaps Love  2005 נבחר לסרט הנעילה של פסטיבל ונציה באותה שנה. הסרט זכה בכ- 30 פרסים ונבחר להיות המועמד של הונג קונג לאוסקר האמריקאי לסרט הזר. הסרט The Warlords  2007 זכה להצלחה קופתית אדירה. הוא הפיק גם את ההצלחות Protégé   2007 והסרט Bodyguards and Assassins  2009. בשנת 2011 הפיק את Wu Xia  שנבחר לפסטיבל קאן וזכה לתשבחות. הסרט האחרון שצ'אן ביים היה חלומות אמריקאיים בסין 2013 הוא זכה בפרסים רבים על הבימוי.

A film by Peter Chan


צ'אן מתאר את העבודה על "יקירי":
"כשראיתי בטלויזיה את הסרט הדוקומנטרי שסרטי מבוסס עליו, הייתי מלא יראת כבוד לסיפור מהחיים והרגשתי שהוא עוצמתי יותר מרוב הסרטים העלילתיים המוכרים. מיד ידעתי שעלי לעשות סרט על פי הסיפור. לא הרגשתי את התחושה הזו של שליחות ביצירה בהרבה פעמים נוספות. דרך המסע המדהים של ההורים בחיפוש אחר ילדם הנעדר והמפגש עם אימו המאמצת, אנחנו נחשפים לרבדים השונים בחברה הסינית העכשווית ולנופיה של סין. עם זאת, זה לא סיפור שנוגע רק לסין. זה סיפור שנוגע לכל ארץ עם צמיחה כלכלית מהירה בכל רחבי העולם. בעקבות קריאת התסריט, ז'או ווי התקשרה אלי ואמרה "פטר, יש לך רגישות גבוהה בעניין של מצפון חברתי". עניתי לה שזה לא אני, מה שהיה עלי לעשות זה להעביר את הסיפור דרך הדמויות. אני מניח שאם הסרט שלנו יצליח לגעת בקהל כמו שהסרט הדוקומנטרי נגע בי, אז אולי לסרט אכן יכול להיות כוח של העַצמה חברתית."

הואנג בו
מגלם את דמותו של אבי הילד הנעדר, טיאן וון-יון.
בשנת 2010 נבחר על ידי כלי התקשורת בסין כאחד השחקנים המובילים בסין לאחר שהופיע בין השנים 2010-2011 השתתף בחמישה סרטים. הסרט שאיתו פרץ לתודעה בסין בשנת 2006 היה Crazy Stone עליו זכה בפרס לתפקיד המשני הטוב ביותר בסין. על הקומדיה השחורה Cow 2009 זכה בפרס סוס הזהב לשחקן הטוב יותר. סרטו האחרון Lost in Thailand 2012 זכה להצלחה מסחרית כבירה בסין.

ז'או ווי
מגלמת את דמותה של האם המאמצת, לי הונג קין.

אחת השחקניות המפורסמות ביותר בסין. שיחקה עד כה בעשרות סרטים ובסדרות טלויזיה. שיחקה בסרט Jade Goddess of Mercy 2003 עליו זכתה בפרס פיניקס הזהב לשחקנית הטובה ביותר. על הופעתה בסרט Painted Skin 2008 היתה מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר בקולנוע האסייתי. היא לא מפורסמת רק בזכות יופיה. לאחרונה היא התחילה לנסות את כוחה מעבר למצלמה ולביים בעצמה. היא עשתה את הסרט So Young 2013 שזכה להצלחה קופתית בסין, ומבקרי הקולנוע העניקו לה עליו את פרס הבמאית הטובה ביותר בפסטיבל שנחאי.

סרטו של פטר צ'אן
A film by Peter Chan

פרס מלאך הזהב לז'או ווי לשחקנית הטובה ביותר
פסטיבל הקולנוע הסיני האמריקאי
פרס השחקנית הטובה ביותר לז'או ווי
בחירת מבקרי הקולנוע של הונג קונג

"תסריט אמיץ, הופעה סוחפת של ז'או השחקנית"
Variety
יקירי
סרטו של פטר צ'אן

מומלץ 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות