יום שני, 10 באוגוסט 2015

אטרקציות תיירותיות באשקלון .מסעדת -ויסטה הכשרה . ארצי פאב מסעדה. המרינה ומלון רג'נה גורן מומלץ. מאת: שרית יוכפז

אשקלון,עיר לחופשה המושלמת -מאת: שרית יוכפז.




 רצועת חוף מדהימה של 12 ק"מ, טיילות ומתקני ספורט ומשחק לאורכה, מרינה בינלאומית יפהפייה, חיי לילה תוססים, גן לאומי ענק, אתרים ארכיאולוגיים, מלונות ומסעדות משובחות. אשקלון היא ללא ספק העיר שתרצו לבקר בה, בכל עונות השנה

 במרחק של כשעת נסיעה מגוש דן מחכים לכם ים כחול-כחול, רצועת חוף באורך 12 ק"מ, מצוקים, טיילות, אתרים ארכיאולוגיים המעידים על היסטוריה עניפה ומרתקת, הגן הלאומי העתיק ביותר בישראל, מדרחוב שמשלב בין ישן לחדש, מרינה בינלאומית עם מאות כלי שייט, שפע מסעדות וחיי לילה תוססים. כל זה קורה באשקלון, אחת מערי החוף היפות והמעניינות בישראל.

"אשקלון היא עיר ים קלאסית, שמתמסרת אליו ומקיימת עמו דיאלוג מתמיד, עיר של היסטוריה מרתקת והווה של צמיחה והתחדשות, וככזו היא מציעה את כל הדברים הטובים שמחפש מי שיוצא לחופשה או מבקש יעד לטיול לא הרחק מאזור המרכז", אומר ראש העירייה, איתמר שמעוני, שפועל במרץ לשדרג את העיר ובמיוחד את האתרים התיירותיים שלה. לצורך כך, הנחה שמעוני את מנכ"ל החברה הכלכלית לאשקלון, להקים חטיבה שתיועד כל כולה לקידום התיירות לעיר. החטיבה פועלת זה מספר חודשים במטרה ליישם את מדיניות ראש העירייה ולהפוך את אשקלון לעיר תיירות מובילה.

בין החוף למרינה
הים ניכר באשקלון בכל צעד ושעל. חופיה המטופחים והנקיים, שחלקם בתוליים ופראיים, מושלמים לא רק לרחצה מרעננת, אלא גם לטיול לעת ערב על החול הלבן או לסיבוב בטיילת היפהפייה המעוטרת בעצים ובמדשאות רחבות ידיים וממוקמת על שולי רכס הכורכר הנושק לים. לאורך רצועת החוף הארוכה יש מתקנים לפעילות ספורטיבית ומתקני שעשועים לילדים.

חוף הגן הלאומי אשקלון: נקרא גם ׳חוף הפארק׳, ותחנת ההצלה שבו פועלת בעונת הקיץ בלבד. זה החוף היחיד באשקלון שבו אין שובר גלים - חוויה נהדרת וגדושת אדרנלין לחובבי גלים וים פתוח. חוף זה מעוטר בסלעי ענק ומעניק תחושה של חופש מוחלט.

חוף דלילה: חוף מוכרז ומסודר, שבו תחנות ההצלה פועלות כל השנה. החוף הארוך ורחב הידיים כולל שובר גלים, ונחשב נוח וידידותי לקהל הרוחצים.

חוף בר כוכבא: חוף רחצה מוכרז, עם נוף עוצר נשימה.
החוף הנפרד: נחשב בעיניי רבים לאחד החופים היפים בארץ, וכולל אטרקציות ספורט ומשחקים. החוף נקי במיוחד, ובו מלתחות חדשות.

חוף הסלע: חוף זה, שאינו מוכרז והרחצה בו אסורה, מצוי דרומית לחוף הפארק הלאומי ומהווה מוקד עלייה לרגל לחובבי הליכה ושיטוטי חוף. הוא פראי ובתולי, וקלאסי לטיול לקראת הזריחה או השקיעה.

ואיך אפשר שלא להזכיר את המרינה הבינלאומית של אשקלון,
 אחת מהיפות בישראל. בריזה נעימה, כוס קפה משובח של בוקר או בירה קרה לעת ערב, תרנים של יאכטות המתנודדות לאיטן, שיטוט נעים עם המשפחה ופגישות רומנטיות קסומות - נראה שהים מקרב בין כולם ומשמש תפאורה לכל סוג בילוי שבו תחפצו.

המרינה, הכוללת קומפלקס תיירותי עם דירות נופש ובתי מלון, מרכז מסחרי, משטחי גנים וטיילת גדולה, ממגנטת אליה בליינים קבועים ומזדמנים וחובבי ים ושייט, הנוהרים אליה בכל שעות היממה. תוכלו לאכול ולשתות במגוון מסעדות מצויינות, לצאת להפלגה ביאכטה פרטית מפנקת, לצלול בהדרכת מדריכי בית ספר לצלילה או סתם להתבונן בשקיעה הקסומה ולהרגיש שאתם נמצאים ממש בתמונה מתוך גלויה.

 אני עם מנהל המרינה  ערן פורטוגלי באשקלון בראיון עיתונאי.

מתחם 'מרינה אשקלון' מהגדולים והמתקדמים במזרח התיכון
המרינה ממוקמת על חולות הזהב של אשקלון ,בין החופים 'דלילה ו 'בר כוכבא
 .בבסיסו של מצוק מרתק , בלב אזור התיירות בעיר
מרינה אשקלון ידועה בקרב קהילת היאכטות העולמית, כמרכז בינלאומי למשטים ותחרויות שייט
מידי שנה מארחת המרינה אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם, ומספקת את צורכי הבילוי של הנופשים והתיירים
 בקירבת המרינה ישנו היצע של מוזאונים,אתרי ארכיאולוגיה,גנים לאומיים,פאבים מסעדות
. וחופי ים קסומיםנמל המרינה אשקלון - הינו נמל כניסה מוכרז למדינת ישראל
 נמל מרינה אשקלון  - השער הדרומי בישראל לים התיכון, מיקום אידיאלי למטיילים ברחבי ארץ
.הקודש,ירדן ומצרים גשר בין הים והמדבר





 במסגרת פיתוח מוקד תיירותי בלב אזור התיירות המתוכנן בחוף אשקלון, המבוסס על המעגנה ליאכטות,סירות מנוע ומפרשיות
פרויקט המרינה הינו מימוש חלום ומהווה את הציר המרכזי בתהליך פיתוח חוף אשקלון והפיכתו למרכז תיירות בינלאומי, אטרקטיבי לחובבי ים  תיירות ונופש

'נמל ומתחם המרינה מנוהל באמצעות 'החברה הכלכלית לאשקלון




עדויות מן עבר
מאז היווסדה, לפני יותר מ-4,000 שנים, שכנה אשקלון בצומת דרכים אסטרטגי, על דרך הים העתיקה. ככזו, משכה אליה כובשים רבים, ומנמל הים שלה נשלחו לרחבי העולם הישן יינות משובחים, תוצרת חקלאית וסחורות מסוגים שונים. שפע התרבויות הללו הותיר אחריו שרידים ארכיאולוגיים חשובים, שממשיכים להיחשף עד היום.
בגן הלאומי אשקלון, הממוקם על רכס כורכר גבוה וכולל חופי ים מצידו האחד ודיונות זהובות מצידו השני, תמצאו טביעות אצבע ברורות של ההיסטוריה המרתקת של העיר. בין השאר תמצאו במרחב הגדול הזה את תל אשקלון הקדום, התחום בשרידי חומה, ואת שער העיר הכנענית המקושת, העתיק מסוגו בעולם, שנבנה בשנת 1,800 לפני הספירה בקירוב.
עוד במקום: בזיליקה רומית רחבת ידיים ושפע של עמודי שיש בעלי כותרות מסוגננות, שרידי הכנסייה הביזנטית סנטה מריה וירידיס, מערכת של עשרות בארות מים מסוגים שונים, המעידה על ענף החקלאות המתקדם של תושבי העיר הקדומה ועוד ועוד, ולכם לא נותר אלא להתמסר לריאה הירוקה, הטומנת בחובה עושר היסטורי מפעים.
עדויות נוספות מן העבר תמצאו בחצר הסרקופגים שבמרכז אפרידר, שם נמצא ריכוז מרשים של ממצאים ארכיאולוגיים, שגולת הכותרת שלהם היא שני סרקופגים (ארונות קבורה), מהמפוארים ביותר שהתגלו בישראל. סרקופגים אלה, שהובאו לעיר מיוון או מאסיה הקטנה, נמנים עם הממצאים החשובים ביותר מהתקופה הרומית. הסרקופגים עשויים שיש ומעוטרים בתבליטים המתארים סצינות מהמיתולוגיה, כולל דמויות בעלי חיים וצמחים שונים.
בקבר שייח' עוואד בטיילת בר כוכבא יש מבנה קבר גדול מהתקופה הממלוכית, המוקף באחוזה מרשימה. הוא הוקם כחלק ממדיניות השלטון שנועדה לרכז אוכלוסייה מוסלמית של עולי רגל ליד חוף הים, במטרה שיפקדו קברי קדושים, ובכך למנוע פלישה צלבנית.
גם הגלריה הארכיאולוגית במכללה האקדמית אשקלון מספקת הצצה אל עברה העשיר של העיר. בחלל המעוצב תמצאו פסלי חרס ואבן קדומים, מטבעות מתקופות שונות, קנקנים וכדים, סרקופג קדום, לוחות שיש מעוטרים ופריטים נוספים שהתגלו בחפירות באזור.



מוזיאון, מדרחוב, מסעדות
הגן הלאומי אשקלון: בגן הגדול, שכבר הזכרנו בהקשר ההיסטורי של העיר, המשתרע על שטח של 2,000 דונם, יש שפע מדשאות מטופחות ומתקני משחק עכשוויים לילדים, לצידם ממצאים ארכיאולוגיים. במקום יש גם חניון קמפינג מסודר ומצוייד, הממוקם בראש מצוק הכורכר: לעת ערב נהנים בו משקיעה יפהפייה ונרדמים לקול רחש הגלים. בבוקר מסיירים בגן או נהנים מטבילה מרעננת בחוף המוכרז.

מתחם ׳מגדל׳: המדרחוב שבשכונת מגדל מספק הצצה למקום שבו נולדה אשקלון המודרנית – מקום שבו עבר והווה מתערבבים ומתמזגים זה בזה. לא מדובר במרחב תיירותי נוצץ ויוקרתי, אלא במקום אותנטי, ססגוני ושוקק חיים שבו בתים וחצרות ישנים, סמטאות צרות וחנויות מפתיעות.

מטיילים מיטיבי לסת יתענגו על מבחר בתי האוכל המאכלסים את האזור. ׳קפה רוז'ה׳ – בית הקפה המיתולוגי של העיר; 
מקדש הבירה: במרכז המבקרים המרשים של מבשלות בירה בינלאומיות (׳קרלסברג׳) נערכים סיורים חווייתיים לקבוצות, 
אשקלון מציעה למבקרים בה, אפשרויות בילוי וטיול אינסופיות – החל משעתיים קלילות ועד ימים שלמים, טיולי טבע, מרכזי מבקרים, היסטוריה, מסעדות וגן לאומי ירוק ורחב ידיים, הכולל חופי ים מצידו האחד ודיונות זהובות מצידו האחר. כאן, באשקלון 4,000 שנות ההיסטוריה מתמזגות בעיר מודרנית ותוססת המציעה שפע פעילויות לכל הגילאים.


אני מראיינת את ראש עירית אשקלון מר  איתמר שמעוני..

אז בואו גם אתם לגלות את אשקלון,רצועת החוף באשקלון מתעוררת לחיים התחדשותו של מלון 'איתני הטבע' 

                                     *  *  * 

            השקת מלון 'רגינה-גורן', באשקלון  לפני שנה.

 לפני שנה כחלק מרשת בתי מלון פופולריים ברוסיה. בבעלות מיכאל  סקובלאוניק.
המלון  מתאים ומכוון גם לקהל   מחו"ל .והארץ. לאוהבי הים.




חנוכת המלון התקיימה לפני כשנה במעמד ראש העיר איתמר שמעוני, ממלא מקום ראש העיר תומר גלאם, , יועץ שגרירות רוסיה, פרופסור קריוקוב אלכסנדר, שר התיירות ברפובליקת טטרסטאן, סרגיי איונוב, סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום, ח"כ איגור לטנצקי, עו"ד אלון גורן, בני משפחת גורן ובעלי המלון החדשים.




                                             ממרפסת המלון תצפית לים.
המלון נבנה לפני 36 שנה על-ידי עו"ד יונה גורן ז"ל, שנמנה על מייסדי ובוני אשקלון, מחלוצי ענף התיירות בעיר. לאחר פטירתו נמכר בית המלון לקבוצת משקיעים יהודיים מרוסיה, ששמו להם למטרה להביא לאשקלון תיירות חוץ, בעיקר ממזרח אירופה.

מנהל המלון כיום, מיכאל סקובלאונוק, מנהל ברוסיה עוד שבעה בתי מלון.
 את מלון 'רגינה' הוא קנה ממשפחת גורן, שיקם ושיפץ אותו 


 בהשקעה גדולה. המלון המחודש כולל  חדרי,נופש ומרפסות  .אולם פאב ומסעדה. 


               חדר שינה צופה לים. ראש עירית אשקלון מר  איתמר שמעוני אמר בטכס פתיחת המלון :  
"אנחנו מברכים את נציגי משפחת גורן הנמצאים בטקס ואת מיכאל סקובלאונוק, שבחר לפתוח את המלון השמיני שלו פה, באשקלון", במעמד חנוכת המלון. "אנחנו מברכים יזמים המעוניינים להשקיע באשקלון, ונעשה מאמצים גדולים כדי לעזור להם ולקדם את ענייניהם. רצועת החוף של אשקלון תשנה את פניה בזמן הקרוב, ומלון 'רגינה' יהיה חלק מכובד ממנה וייתן מענה לאורחים מברית-המועצות, מהארץ וממדינות אחרות".



                                             תצפית על המלון.

דניס לשצינסקי – מנכ"ל המלון מ 1.03.2015

דניס לשצינסקי   מנהל את המלון.

במרץ נתמנה לתפקיד המנכ"ל

ז'אנה ליפוביץ- רגוצקי מנהלת אגף החדרים, שיווק והזמנות 

מומלץ להתארח במקום. חדרים נעימים וממוזגים. נוף וקרבה לים. ארוחות טעימות.
מחיר אטרקטיבי.מומלץ לחופשה מפנקת באשקלון.


                                    חדר קבלה.
                              *        *      *
ארצ'י - פאב מסעדה הממקום באשקלון במתחם חוף דלילה 

 

המתחדש, מהמקום נפרש נוף פנורמי רחב דרכו ניתן לראות סירות מפליגות לאורך קו המים,  הצובעים את השמיים ושקיעה מדהימה.

ארצ'י מתמקד במטרה להקדם את התרבות המתפתחת בארץ של שתיית הבירה לצד אוכל. אצלנו תוכלו ליהנות ממבחר של מעל 60 סוגי בירות ממיטב המבשלות, כשמתוכם 10 סוגי בירות מהחברית ובירות בוטיק ישראליות 




המסעדה מתאפיינת במטבח אירופאי - אמריקאי מודרני, תוך הקפדה על חומרי גלם מיוחדים, טריים וברמה הגבוהה ביותר. התפריט מגוון ועדכני, מכיל טאפסים ומנות קטנות כחווית טעימות עשירה, או לצד הבירה כנשנוש, מנות עיקריות וארוחות בוקר קלאסיות מהעולם, עסקיות צהריים משתלמות וקינוחים מפנקים בתוצרת ביתית.

האווירה במקום מתחילה בסאונד איכותי ללא פשרות, ומוזיקה ייחודיות ושונה אל תוך הלילה, שמתאפיינת בסגנונות ישנים - רטרו, בשילוב של מוזיקה אלקטרונית מכל הזמנים ומחוץ לז'אנר המסרחי. כמו כן, מידי שבוע מתארחים להקות, אמנים ותקליטנים מקומיים ובינלאומיים.



במקום יש סגנונות ישיבה רבים המשלבים בר גדול ומרווח, ישיבה סטנדרטית סביב שולחנות, ישיבה לצד שולחנות גבוהים, ספות ישיבה לזוגות, אזור המתאים לקבוצות גדולות וחצר מרווחות המשקיפה לחוף הים. כל אלו יחד מייצרים חוויה המתאימה למשפחות, ישיבה עם חברים ובילוי עד השעות הקטנות של הלילה.
הקוקטלים מדהימים בצבע ובטעם. סטייל חו"ל. העיצוב במקום יפה.


גישה לנכים וחניה קרובה וגדולה.
ביום רביעי יתקיים מפגש אינטימי עם הסופר   שי עמית.

מומלץ.

           *   *   *
מסעדת ויסטה Vista - בר ומסעדה באשקלון

בתמונה: מימיו עמי חכמון  בעלים של מסעדת ויסטה 
וראש העיר איתמר שמעוני.


מופיעים בערוץ 2 בגיא פינס 

2
מסעדת VISTA הכשרה מביאה בשורה חדשה לנוף המסעדות של אשקלון ומכאן גם שמה, "נוף" באיטלקית. המסעדה שוכנת בחוף הים, כיכר דלילה באשקלון ומאפשרת ללקוחותיה ליהנות פעמיים: גם מנוף עוצר נשימה לכחול של הים וגם מפנינה קולינארית. ויסטה - יותר לא צריך לנסוע רחוק כדי ליהנות מארוחת שף מהנה!


עיצוב בקווים נקיים משאיר את הבמה לנוף הקסום ולאוכל המופלא, שעתיד עוד רגעים מועטים לנחות בצלחת. מסעדת השף ויסטה מתהדרת בתפריט פיוז'ן כשר, המשלב את כל הטוב שבעולם: טעמים מענגים מהמטבח הצרפתי קלאסי עם טאץ' מודרני ונגיעות אסייתיות – כולם עטופים בחמימות ים תיכונית נעימה. התפריט של מסעדת ויסטה כולל עסקיות מפתות, בשרים עסיסיים ושילובים מפתיעים שעושים גלים...


 ויסטה-בנוף הקסום של חוף אשקלון. אז בואו לטעום מ-לה דולצ'ה ויטה במסעדת VISTA!
מתאים לערוך במקום ארועים. חתונות  בר מצווה . חינה ארוסין  מקום עד 200 איש.
כשר וטעים. מעוצב יפה. נוף פנורמי לים.

סגור בשבת. 08-6441444. מומלץ.

צלם: אדי ישראל.-מסעדת ויסטה.
צילום: יח"צ.  ודיוויד יוכפז
סרטון באדיבות:  you tube
כתבה: שרית יוכפז עורכת "חדשות תיירות תרבות מסעדות ומלונות" 

משהו חדש מתבשל בנוף הקסום של חוף אשקלון. אז בואו לטעום מ-לה דולצ'ה ויטה במסעדת VISTA!
מסעדת ויסטה Vista - בר ומסעדה באשקלון
מומלץ בחום.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות