יום שני, 17 באוגוסט 2015

עיריית חדרה הקימה את "נחלים" חברה לתיירות חדרה, שמטרתה לקדם את יתרונותיה התיירותיים של העיר הרפתקאות מדעיות מהסרטים בטכנודע חדרה מאת: שרית יוכפז


בתחילית השנה הקימה עיריית חדרה את  "נחלים" חברה לתיירות חדרה, שמטרתה לקדם את יתרונותיה התיירותיים של העיר 


·        סיפור היסטורי משמעותי בתקומת עם ישראל בארצו בעת החדשה
·        אתרים היסטוריים  כמו: החאן, בית פיינברג, בית אולגה חנקין, אנדרטת אבשלום, מגדל המים ועוד...
·        שפע בערכי טבע ומוקדים נופיים כמו : פארק השרון, יער חדרה, פארק נחל חדרה,
שמורת מצוקי הכורכר- תל גדור,רצועת חוף ארוכה שמורת ביצת זתא  עוד...
·        נגישות תחבורתית  קלה- צירי תנועה מרכזיים ותחנת רכבת פעילה

חזון "נחלים" החברה לתיירות
להעצים ולחשוף את נכסיה הטבעיים של חדרה ולהפכה לעיר תיירות חוף, מורשת ונוף

לצד פעילות החברה בפיתוח אתרי תיירות כגון: בתי מלון, טיילת פארקים וכו' פתחה חברת  "נחלים" בבית פיינברג,לשכת תיירות המשמשת כתחנת מידע, מרכז תיאום תיירות ובילוי עירוני ומרכז שיווק ומכירות.

חזון לשכת התיירות חדרה
להגדיל את מספר המבקרים באתרי התיירות, הנופש והבילוי בחדרה
ולהרחיב את משך שהותם בעיר.
כל זאת תוך כדי פעילות של איסוף ואיגום מידע על הנעשה בתחום בכול רחבי העיר. באמצעות שיווק, פרסום ויחסי ציבור ובכול האפיקים והאמצעים העומדים לרשותה.


חבילות סיור בחדרה
לשכת התיירות מפתחת מוצרי מדף חדשים בתחום חבילות הסיור בעיר, המיועדות לקהלי יעד שונים, עוסקות בתחומי עניין מגוונים, מותאמות מחיר ודרגת קושי.

·        סיורי מורשת – סיורים בשביל היסטורי של חדרה ובאתרי המורשת תוך מתן דגש לציון 125 שנה לעיר, 100 שנה למלחמת העולם הראשונה ולמחתרת ניל"י- התקופה העותומאנית וימי המנדט.
·        סיורי טבע ונוף המשולבים בביקור במרכזי מבקרים המשלימים את החוויה בנושא הגנת הסביבה, אנרגיה וקימות.
·        תיירות חקלאית בשטחי הפרדסים והמטעים של חדרה.
·        תיירות חינוכית לימודית
נתן לרכוש בלשכת התיירות סיורים לקבוצות הכוללים מדריך, כניסה לאתרים ואירוח באחת מהמסעדות / בתי קפה בעיר או משלוח פיקניק לשטח
הסיורים מיועדים למשפחות, לקבוצות גיל שונות ולבתי ספר
הסירים בנושאים כמו
 נשים
 איכות הסביבה – אנרגיה תעשייה שיקום נחלים ועוד..
 ייחודיים למגזר הדתי
 סיור בבית העלמין הישן של חדרה
סיור בשביל היסטרי המסתיים בשוק העירוני וכלול טעימות
אתרים
בית  פיינברג
בית פיינברג הוא ביתם של פאני וישראל (לוליק) פיינברג, הוקם בשנת 1896 והוא מבתיה הראשונים של חדרה. בבית זה גדל אבשלום פיינברג הוגה ומחולל רעיון ניל"י.
הבית כולל מרכיבים בהשראה אדריכלית מערבית ומזרחית. ציורי הקיר שנתגלו בעת שיקום הבית שוחזרו והם מהווים היסטוריה נדירה ומעניינת של תרבות עיצוב פנים של הבתים בארץ ישראל בראשית המאה ה-20.
תצוגת הקבע בבית משקפת את סיפורה של משפחת פיינברג על שלוחותיה, בלקינד, חנקין, וילבוש- משפחות "השבט" ומקורביהן – אנשי בראשית שהניחו את אבני היסוד לעתיד ארץ ישראל ומדינת ישראל.
בחצר הבית, מצבת אבן בזלת שחורה ועל ידה נטוע חותר "מדקל  אבשלום". אבשלום שהיה לקצין המודיעין הראשון של עם ישראל בעת החדשה יצא מבית זה בחורף 1917 למשימתו האחרונה ממנה לא שב עוד.
בבית פיינברג מתקיימים סיורים מודרכים בליווי מדריך, אפשרות גם לשחקן או יותר וסיורי מבקרים באופן עצמאי אשר נהנים מיופיו המיוחד של הבית ומסיפור מורשתה של משפחת פיינברג.
במקום מתקיימים ימי עיון וכנסים וניתן להשכיר חדרי פעילות בבית הכוללים מערכת קולנוע המאפשרת להקרין מצגות וסרטים,חיבור לאינטרנט, למחשב נייד ולדיסק און קי. מספר מקומות עד -60- איש.
בחצר הבית  בית קפה חלבי כשר  למהדרין.
הבית שוחזר ושוקם ביוזמה משותפת של משפחת פיינברג, עיריית חדרה, המועצה לשימור אתרי מורשת ומוזיאון "החאן" לתולדות חדרה. ביצוע עבודות השיקום והשחזור בפיקוח הקרן לפיתוח חדרה.
הבית מנוהל ע"י "נחלים" החברה לתיירות חדרה ובו פועלת לשכת התיירות העירונית
מידע כללי
ניתן להשכיר חדרים לפעילות
רח' ז'בוטינסקי  34 ( פנית הגיבורים)
טלפון 04-6343296
הכניסה בתשלום
נגישות לנכים
גן המייסדים
כבר ב-1891 תכננו ראשוני חדרה תכננו להקים בשטח גן ציבורי- "גן טיול" כפי שנקראו באותה עת הגנים הצבורים במושבות העלייה הראשונה. בהמשך הפך המקום למשתלה לשתלי איקליפטוסים. ב-1911 הקים אהרון אהרונסון, שלוחה של תחנת הניסיונות בעתלית. למנהל התחנה התמנה אבשלום פיינברג שהתמקד באקלום עצי נוי לייעור הארץ.
בימי המנדט הבריטי ובמהלך מלחמת העולם השנייה שימש הגן כמחנה צבאי. לאחר הקמת המדינה הוקם בחלקו הצפוני של הגן בית "יד לבנים" וקיר "שמות הנופלים". בשנת 1983 שוקמו בית "יד לבנים" והגן שתוכנן על ידי האמן דני קרוון ואדריכל הנוף צבי דקל.
גן המייסדים מנציח את תולדות חדרה באמצעות המאפיינים הגיאוגרפיים  והאנושיים שעיצבו את דמותה והתפתחותה של המושבה חדרה לעיר: הדרך הלבנה העוברת במרכז הגן לכל אורכו ומשני צידיה עצי דקל וושינגטוניות אשר נטעו על ידי אבשלום פיינברג ואהרון אהרונסון. הבאר סמל לבאר הראשונה של חדרה שהוקמה ה-1896. הביצה סמל לביצות הטבעיות עליהן קמה חדרה.אנדרטת המייסדים ביובל ה-75 לחדרה נחנכה במרכז הגן האנדרטה שתוכננה על ידי האדריכל מיכה זילברמן ושולבה מחדש בתוכנית הגן.
מידע כללי
רח' רוטשילד  פינת הנשיא
חלק ממסלול השביל היסטורי ניתן לתאם מדריך לקבוצות בלשכת התיירות
נגישות לנכים
 אין אפשרות לאכול בשטח הגן
 אין מקומות ישיבה בגן
השוק
המושבה חדרה שימשה מרכז עסקי-כלכלי אזורי בשנות ה-20  של המאה הקודמת. חורשת האיקליפטוסים בלב המושבה (כיום השוק העירוני) היוותה מרכז לפעילות מסחרית. בפיקוח ועד המושבה מכרו אנשים בעיקר תוצרת חקלאית.ב-1938, נבנה שוק לצורך מסחר קמעונאי. המבנה התקיים כ-80 שנה, עד לבניית השוק התיירותי החדש של חדרה ב- 2009. סמוך לשוק הוקמה מזרקה מעטרת בציורי פספסת
מידע כללי
מתקיימים סיורים מודרכים עם טעימות  בשוק.
ניתן להזמין סיור מודרך בלשכת התיירות או לתאם טעימות בשוק לקבוצות באמצעות לשכת התיירות
רח" רוטשילד
פתוח כל ימות השבוע למעט שבת.
שירותים ציבוריים שירותי נכים
 נגישות לנכים
פארק נחל חדרה
כך כתב נתן יהונתן על שפך נחל חדרה לים. כיום בעקבות פעולות שיקום נרחבות חזר הנחל לזרום. בשתי גדותיו של הנחל פארק יפיפה, מדשאות ופינות ישיבה. חורשת איקליפטוסים ושדרת דקלים מוליכים אל מדרגות היורדות אל המזח ומכאן מסלול הליכה עד חוף הים. חלק מאבני המזח הגדול הן אבנים עתיקות ששימשו כחלק מגשר שניצב מעל הנחל בתקופה העתיקה.
לאחר שיקום הנחל מידי שנה בסיומו של הסתיו ותחילתו של החורף מגיעים כ-  10,000 קורמורנים לביקור של כשלושה חודשים.רובם מגיע מאזור הים השחור.
לאהובים חוויה מיוחדת היא –השקיעה-, בעיקר בימי הסתיו ניתן לצפות בשקיעות אדומות מדהימות מעל רכסי הדיונות העוטפים את הפארק. הצעירים יכולים להתגלגל במדרונות הדיונות וללכת לאורך החוף עד לגבעת אולגה.
בפארק ניצבת אנדרטת אבשלום לזכר אבשלום פיינברג הי"ד.
מעל לנחל גשר להולכי רגל  המשמש גם את  הצועדים בשביל ישראל החולף בפארק.
בשטח הפארק מספר מסלולי טיול רגליים המותאמים לעונות השנה.
בחורף מומלץ לראות את הקורמורנים וביולי אוגוסט , באזורים החוליים את פריחת נר הלילה וחבצלת החוף.
מידע כללי
כניסה ללא תשלום.
הפארק פתוח  במשך כל ימות השבוע, כולל שבת, עד רדת החשיכה.
ניתן לערוך פיקניק בשטח הפארק . הבערת אש אסורה. הדייג והרחצה בנחל אסורים.
שירותים ציבוריים לא נגיש לנכים
חנייה  בכניסה לפארק
שבילי הליכה , פינות ישיבה ומדשאות
ניתן להזמין טיולים מודרכים (בתשלום)בלשכת התיירות

 

בית אולגה חנקין בית הקפה, חלבי כשר

את הבית על הצוק בגבעת אולגה בנה גואל האדמות האגדי יהושע חנקין לאשתו אולגה. אולם, בני הזוג מעולם לא התגוררו בו והוא עמד עזוב במשך שנים. לאחר ששוקם, נפתח במקום בית קפה ומסעדה חלבית כשרה, בטעם ובמראה של פעם.
בסוף המאה ה-19 רכש חנקין כמה עשרות אלפי דונמים באזור חוף הים מידי בעליהם, סלים חורי. ב-1936החל בבניית בית  האהבה לאשתו אולגה. המקום נבחר בקפידה מבודד, מרוחק ונישא מעל פני השטח. בשנת 1938 הושלמה הקמת המבנה בסגנון הבאוהאוס. למבנה חלל אחד גדול בצורת 'רייש' וגרם מדרגות ארוך מוביל אליו מחוף הים.
חנקין הצליח להשלים את ביתו אך לא את חלומו, לא הוא ולא אשתו אולגה התגוררו במקום ולו יום אחד. בעת השלמת הבנייה כבר הייתה אולגה חנקין בת 88 וחולה. בני הזוג נותרו בביתם הישן, ולאחר מותה של אולגה, בשנת 1942, לא שב חנקין לבקר בבית.
במשך שנים רבות עמד בית אולגה חנקין נטוש, כאשר שיני הזמן נוגסות בו. באותן שנים היה הבית מבודד ורחוק ממקום יישוב. כיום הוא נמצא בתוככי השכונה 'גבעת אולגה' שבמערב חדרה.
 עיריית חדרה,החברה הכלכלית חדרה והמועצה לשימור אתרים שיקמו  את הבית ומאז פועל בו בית הקפה ייחודי  שבו אוסף פריטים ברוח התקופה החל מהריהוט ועד לכלי האוכל וההגשה .
מידע כללי
שד' מנחם בגין 1 גבעת אולגה
טלפון: 053-9443076
פתוח בימים א'-ה': 09:00 בבוקר עד לקוח אחרון בלילה.
ו': 09:00 עד שעה לפני כניסת שבת.
  לא נגיש לנכים

פסטיבלים בפארק נחל חדרה
·        לראשונה בישראל  פסטיבל הצבע הגדול בעולםLife In Color"  "
27.8.15 יום ה' פארק נחל חדרה 

·        פסטיבל BOOMBOX
פסטיבל הבום בוקס 2 מוצ"ש ה-12.9.15 פארק נחל חדרה

הפסטיבל יפגיש השנה, על במה אחת, מוסיקאים והרכבים ישראלים מן השורה הראשונה.מופעים ייחודים ושילובים מיוחדים המבטיחים חוויה עשירה ומרגשת במיוחד:
גרוב, היפהופ, אפרוביט, בלקן, פאנק,סול...
אומנים אורחים: אברהם טל, בלקן ביט בוקס, דודו טסה, הדג נחש,התקווה6, טונה, מוקי, מוש בן ארי, מרסדס, בנד,נצ'י נצ'י, קוקי לבנה, קפה שחור חזק, קרולינה, רד בנד, שבק ס, שי צוברי.
הלוקיישן המושלם, נגיש ונוח לבאים מכל חלקי הארץ גם ברכבת.



מלון רמדה חדרה – 4 כוכבים ונוף מדהים
רשת מלונות רמדה מקבוצת ווינדהאם* העולמית, תנהל את המלון הראשון על קו החוף בחדרה. שיפתח לקהל באביב 2016. מרכז ההזמנות יפתח בסוף 2015

מלון רמדה בחוף חדרה יכלול כ-180 סוויטות והוא מתנשא לגובה של 22 קומות על שטח של 16 אלף מ"ר.במלון מרכז כנסים של כ-1000 מ"ר. והוא יחשב למלון עסקים שיארח כנסים וקונגרסים בינלאומיים לצעד פעילות עסקית ישראלית.
בנוסף, יכלול המלון שטחים ציבוריים, מסעדות, בתי קפה ואולמות אירועים. אורחי המלון יוכלו ליהנות גם ממתחם בריאות ענק שיכלול ספא, חדרי טיפולים, חמאם תורכי, סאונה פינית, ג'קוזי, בריכות , חדר כושר, אולם סקווש, מגרשי טניס וכדורסל.


ווינדהאם העולמית מחזיקה בניהול רשת מלונות רמדה ומנהלת 7,500 מלונות ב-69 מדינות ברחבי 
העולםחיים בסרט?!


 הרפתקאות מדעיות מהסרטים בטכנודע חדרה

·        *סדנת עולם היורה – מה קרה לדינוזאורים? סדנה חווייתית במעבדה בה יתנסו החוקרים הצעירים בחקר עצמות דינוזאורים ויגלו כיצד הם נכחדו.
·         
·        *סדנת לשבור את הקרח- סדנה חווייתית במעבדה- אנה ואלזה מזמינות אתכם להשתעשע יחד בניסויים המשלבים מדע וקרח: ניצור שלג במו ידינו, נגלה את קסם הקרח היבש, נכין את המשקה האהוב והמתוק של אנה ואלזה ועוד המון הפתעות.
·         
·        סביב העולם ב -80 יום בפארק המדע- בים באוויר וביבשה – הדרכון המיוחד של פיליאס פוג ועוזרו הנאמן פספרטו ממתין להרפתקנים הצעירים במסע בים באוויר וביבשה במשימות בפזורות בפארק המדע: הטסת טיסנים, השטת סירות והנעת מכוניות בכוחות מגנטיים. הצלחת במשימה? - קיבלת חותמת בדרכון בדרך להשלמת המסע.  
·         
·        מהו הסרט והיכן המדע? – חידון אינטראקטיבי – חידון נושא פרסים בהשתתפות הקהל (באמצעות הסמארטפונים) המשלב סרטים והדגמות
·         
•        *מסע בין כוכבים- ביקור בפלנטריום– חוויה מרתקת המדמה את כיפת שמי הלילה. נלמד על קבוצות כוכבים, אסטרונומיה ומיתולוגיה ונכיר עולמות רחוקים.
*ההשתתפות בסדנאות ובפלנטריום בתשלום נפרד בקופות הטכנודע ובאתר

מתי? חוה"מ סוכות, 29/9, 30/9, 1/10 (ימים ג'-ה') בשעות 9:00-16:00
איפה?  בטכנודע חדרה – הרב ניסים 2, גבעת אולגה, חדרה.


אודות טכנודע:
הטכנודע בחדרה הינו מרכז מדעי ייחודי אשר שוכן בקמפוס חדש ורחב ידיים. המבנה המרשים כולל מגוון סביבות ומתחמים המזמנים העשרה מדעית למבוגרים וילדים כאחד ע"י חוויה והתנסות.
אחד מהמתחמים המרתקים והמהנים ביותר בטכנודע חדרה הוא פארק ומוזיאון המדע אשר מזמין את המבקרים לגעת, להתנסות ולהבין עשרות תופעות מדעיות מרתקות. הפארק והמוזיאון הינם מעבדת ענק בה כל אחד יכול להיות מדען ולחקור את פלאי המדע והטבע.
בפארק המשתרע על ארבעה דונמים נבקר בשלושה מתחמי פעילות עיקריים: דרך המים, קול ומוזיקה ואנרגיה. במוזיאון רחב הידיים מגוון תערוכות: לונה פארק פיזיקאלי, סודות החשיבה המדעית, חדר חושך ומתחם חידות ומשחקי חשיבה.
בין שאר מתחמי הטכנודע: יחידה לסימולציה רפואית, מתחם אסטרונומי הכולל פלנטריום ומצפה כוכבים, מרכז חץ- מרכז מדעי לגיל הרך, אודיטוריום מעבדות משוכללות ועוד


****
בתחילית השנה הקימה עיריית חדרה את  "נחלים" חברה לתיירות חדרה, שמטרתה לקדם את יתרונותיה התיירותיים של העיר :
·        סיפור היסטורי משמעותי בתקומת עם ישראל בארצו בעת החדשה
·        אתרים היסטוריים  כמו: החאן, בית פיינברג, בית אולגה חנקין, אנדרטת אבשלום, מגדל המים ועוד...
·        שפע בערכי טבע ומוקדים נופיים כמו : פארק השרון, יער חדרה, פארק נחל חדרה,
שמורת מצוקי הכורכר- תל גדור,רצועת חוף ארוכה שמורת ביצת זתא  עוד...
·        נגישות תחבורתית  קלה- צירי תנועה מרכזיים ותחנת רכבת פעילה.
מומלץ.

כתבה:שרית יוכפז עורכת ראשית "חדשות תיירות.תרבות. מלונות ומסעדות"

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות