יום שלישי, 2 ביוני 2015

פסטיבל האופרה במצדה, ים המלח יוני 2015 מומלץ. מאת: שרית יוכפז

פסטיבל האופרה במצדה, ים המלח

יוני 2015

שני סופי שבוע עם שתי הפקות ענק
 למרגלות המצדה:
"טוסקה" מאת ג'קומו פוצ'יני
בניצוחו של דניאל אורן
"כרמינה בורנה" מאת קרל אורף
בניצוחו של ג'יימס ג'אד
מאות משתתפים, צוות סולנים בינלאומי, מקהלות תזמורת, רקדנים ושחקנים
 באירוע התרבות והתיירות הגדול בישראל



  הדמיית תפאורת טוסקה אופרה למרגלות המצדה - צילום יח"צ





האופרה הישראלית, החוגגת בשנה זו את עונת ה-30 שלה, תקיים זו השנה החמישית את פסטיבל האופרה במצדה - אירוע התרבות הבינלאומי הגדול בישראל עם שתי יצירות מופת: "טוסקה" מאת ג'קומו פוצ'יני ו"כרמינה בורנה" מאת קרל אורף.

הפסטיבל יתקיים למרגלות המצדה במועצה האזורית תמר, לאורך שני סופי שבוע, בתחילת חודש יוני, בתאריכים: 4-6 ו-11-13 ביוני ובמסגרתו יתקיימו 4 מופעים של "טוסקה" ושני מופעים של "כרמינה בורנה".

חנה מוניץ, מנכ"ל האופרה הישראלית: "בכל שנה אני מזכירה לעצמי שהכל התחיל מחלום פנטסטי שהיה קשה להאמין שאכן יתגשם... והנה הפסטיבל שלנו קורם עור וגידים זו השנה החמישית והפעם נזכה להעלות לא אחת, אלא שתי הפקות ענק ושונות לחלוטין האחת מהשנייה על אותה במת ענק שנבנית בכל שנה מחדש במיוחד בשביל פסטיבל האופרה למרגלות המצדה.
פסטיבל האופרה במצדה מצליח מאז הקמתו בשנת 2010 לעמוד בשורה הראשונה של פסטיבלי האופרה הבינלאומיים ולהציב את האופרה הישראלית כבית אופרה חשוב ומשמעותי בעולם".


"טוסקה" למרגלות המצדה בניצוחו של מאסטרו דניאל אורן, מנהלה המוסיקלי של האופרה הישראלית החל מעונה זו ואחד מגדולי המנצחים בעולם לאופרות איטלקיות, בבימויו של ניקולא ז'ואל, אחד מבכירי במאי האופרה בעולם, תזמן לצופים חוויה ייחודית להפקה זו על רקע הנוף המדברי, המלווה באפקטים של תאורה על הר המצדה. דניאל אורן בחר בקפידה צוות סולנים בינלאומיים וישראלים וביניהם: זמרת הסופרן הבולגרייה סבטלה וסילייבה בתפקיד טוסקה, הטנור האיטלקי פביו סרטורי יחד עם הטנור הארגנטינאי גוסטבו פורטה בתפקיד קוורדוסי, הבריטון האמריקאי סקוט הנדריקס יחד עם הבריטון הרוסי סרגיי מורזאב בתופקיד סקרפייה, הבס האיטלקי קרלו סטריולי בתפקיד אנג'לוטי לצד צוות סולני האופרה הישראלית וביניהם: ולדימיר בראון בתפקיד שמש הכנסייה, יוסף ארידן בתפקיד ספולטה, עודד רייך בתפקיד שארונה, נח בריגר בתפקיד הסוהר ואחרים. בנוסף משתתפים מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתן שמייסר, אנסמבל זמרי מורן ותזמורת האופרה - התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.




"כרמינה בורנה" היצירה הסוחפת של קרל אורף, תלבש אף היא אופי מיוחד בהפקה חדשה שכולה צבעים מרהיבים ופירוטכניקה עיצובית בהשתתפות מאות אמנים בניצוחו של ג'יימס ג'אד ובבימויו של מיכאל זנאנייצקי בהשתתפות מאות זמרים, נגנים, רקדנים ושחקנים. בין הסולנים: זמרת הסופרן אלה וסילבצקי, זמר הקונטרה טנור אלון הררי וזמר הבריטון האיטלקי אנריקו מריה מראבלי. בהשתתפות מקהלת האופרה הישראלית, מקהלת הילדים אנקור, תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית ראשון לציון.
הפקה  זו של פסטיבל האופרה למרגלות המצדה, היא הגדולה והמורכבת ביותר שהתקיימה  בישראל  והיא  תעסיק כ- 2500  עובדים בנוסף ל-700 משתתפים וצוותי תפעול.
האופרות יבוצעו למרגלות המצדה כשהר המצדה יואר בתאורה אמנותית מיוחדת, התשתיות כוללות  במה בגודל 35 מ' עומק על 64 מ' רוחב, טריבונה של כ-6500 מקומות ישיבה נוחים, שטחי חניה למאות אוטובוסים ורכבים פרטיים, תשתיות תקשורת ואינטרנט, מתחם קבלת פנים שבו אלפי מקומות ישיבה וכ-160 חדרי שירותים אקולוגיים.
"טוסקה" תועלה  בימי חמישי, 4, 11 ביוני ובמוצאי שבת 6, 13 ביוני בשעה 21:30
כרמינה בורנה" תבוצע בימי שישי 5, 12 ביוני בשעה 22:00
להפקת פסטיבל  האופרה במצדה שותפים חברת התעופה ארקיע, המועצה האזורית תמר, משרד התיירות, התאחדות בתי המלון בים המלח ובימות.
גם השנה חברת "ארקיע" היא נותנת החסות המסחרית הראשית לפסטיבל  (זו השנה השלישית) ותהיה המשווקת הבלעדית של חבילות הנופש (כרטיסים +
לינה) לקהל הישראלי לאירועי פסטיבל האופרה במצדה. כחלק משיתוף הפעולה בין האופרה לארקיע פעלו  שני הגופים למחירים הוגנים  של מחירי הלינות  במלונות ים המלח






חברת בימות תמכור את הכרטיסים הפרטניים.
מכירת חבילות הנופש לתיירים בחו"ל תתבצע על ידי "אשת תורס" ו"עמיאל תורס".
משרד התיירות מוביל את שיווק פסטיבל האופרה בעולם מיום הקמתו. הפסטיבל מביא מדי שנה אלפי תיירים לארץ, ומסייע למתג את ישראל כמדינה עם עושר תרבותי, המציעה אירועים בינלאומיים, שמחזקים את הכלכלה ותורמים לתעסוקה. כחלק מהתמיכה בשיווק הפסטיבל, יארח משרד התיירות עשרות עיתונאים מאירופה שיגיעו לסקר את האופרה במצדה ויהנו מחוויה תרבותית ייחודית.

טוסקה במצדה


שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו: "פסטיבל האופרה במצדה, שבמדבר יהודה סמוך לחופי ים המלח, יתקיים זו הפעם החמישית וזאת גאווה גדולה כאשר מדובר באירוע תרבות בסדר גודל כזה, ובאתר שכזה. בשנה שעברה משך הפסטיבל אלפי תיירים, שוחרי אופרה, שהגיעו במטרה ליהנות מההפקה הייחודית למרגלות מבצר הגבורה העתיק, ובאמצעות כך נחשפו נקודות החן של המוסיקה, ההיסטוריה והטבע של ישראל.  אירועים והופעות מסוג זה הם אמצעי חשוב למיצובה של ישראל כאטרקציה לתיירים חפצי תרבות, המשלבים את שכיות העתיק עם העולם המודרני, וכמובן להגדלת נפח התיירות הנכנסת. על כן משרד התיירות רואה חשיבות רבה בהשקעה באירועים תרבותיים בינלאומיים שכאלה לאורך השנה".




דב ליטבינוף, ראש מועצה אזורית תמר: "המועצה האזורית תמר שמחה לארח שנה אחר שנה את האופרה במצדה. ההצלחה הכבירה לה היינו עדים בארבע שנים האחרונות הובילה אותנו לייצר אתגר כפול ומכופל – שני מופעי אופרה שונים, בו זמנית. מדובר בחוויה עצומה וייחודית האוחזת בקהל כאשר התזמורת מתחילה לנגן בטון רועם, קשת צבעי האורות משתלבת על הר המצדה וזמרי האופרה פותחים את גרונם. אני מזמין אתכם, כל תושבי ישראל ואזרחי העולם, בכל הגילאים לבוא השנה וליהנות משילוב יוצא דופן שבו קולות הסופרן מרעידים את דממת המדבר, תחת כיפת השמיים בהיכל התרבות של הטבע".




"Press Room"- מידע נוסף בעברית ואנגלית ותמונות ברזולוציית הדפסה ניתן למצוא בלינק: http://www.israel-opera.co.il/press
User name: opera

Password: Masada
"טוסקה" למרגלות המצדה:
ג'קומו פוצ'יני
ליברית: לואיג'י איליקה
במאי: ניקולא ז'ואל
מעצבת תפאורה: עמנואל פאבר
מעצבת תלבושות: קטיה דופלו
מעצב תאורה: וינצ'יו קלי
תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית ראשון לציון
מקהלת האופרה הישראלית
מקהלת מורן
 חמישי   4.6.15     21:30
מוצ"ש 6.6.15 21:30
חמישי 11.6.15 21:30
מוצ"ש 13.6.15 21:30
הפקה חדשה | שירה באיטלקית - תרגום מוקרן בעברית ובאנגלית
משך המופע: כשלוש שעות
מחירי כרטיסים:
1300, 950, 750, 500, 
400
"כרמינה בורנה"
קרל אורף
מנצח: ג'יימס ג'אד
במאי: מיכאל זנאנייצקי
מעצב תפאורה: לואיג'י סקוליו
מעצבת התלבושות: מגדלנה דברובסקה
מעצב תאורה והקרנות וידאו: בוגומיל פלאביץ'
תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון
מקהלת האופרה הישראלית
מקהלת אנקור
הפקה חדשה | שירה בלטינית - תרגום מוקרן בעברית ובאנגלית
משך המופע: כשעה
שישי 5.6.15 22:00
שישי 12.6.15 22:00

מחירי כרטיסים: 1100, 825, 660, 440, 300 ₪



להזמנת כרטיסים וחבילות:
בי
מות 6226*ארקיע 5758*




הייתי  בחזרה  גנרלית .נהנתי מומלץ בחום.


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Translate


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.

עקבו אחרי בגוגל+

התמונה שלי
מפיקה עורכת מגישה תוכנית רדיו ברדיו ליפס בימי רביעי מ10-12 בבוקר. "המלצות וראיונות" עםשרית יוכפז www/radiolips.com
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות